הסטודנטים "בשנקר" יבצעו 18 פרוייקטי גמר עבור התאחדות התעשיינים

יורם בליזובסקי: הסטודנטים "בשנקר" יבצעו 18 פרוייקטי גמר עבור התאחדות התעשיינים והתעשייה בארץ - במסגרת שת"פ בין שני הגופים; בין הפרוייקטים - כיצד לייצא מוצרי טקסטיל איכותיים לסין; מעריך - יסייע להצעיד את התעשייה קדימה.


00:00 ,18.08.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
יורם בליזובסקי: הסטודנטים "בשנקר" יבצעו 18 פרוייקטי גמר עבור התאחדות התעשיינים והתעשייה בארץ - במסגרת שת"פ בין שני הגופים; בין הפרוייקטים - כיצד לייצא מוצרי טקסטיל איכותיים לסין; מעריך - יסייע להצעיד את התעשייה קדימה.

הסטודנטים בשנקר - ביה"ס הגבוה להנדסה ולעיצוב, יבצעו בשנת הלימודים הבאה 18 פרוייקטי גמר עבור התאחדות התעשיינים והתעשייה בארץ. כך סוכם במסגרת שת"פ בין התאחדות התעשיינים לבין שנקר.

יורם בליזובסקי, מנכ"ל התאחדות התעשיינים שמסר על כך מעריך, כי הדבר יסייע להצעיד את התעשייה הישראלית, כמו גם את התאחדות התעשיינים קדימה.

בין רשימת פרוייקטי הגמר המיועדים לביצוע בשנה הבאה ע"י הסטודנטים בשנקר בשת"פ עם התאחדות התעשיינים- מצוי הפרוייקט שיבחן וייגבש המלצות, כיצד על תעשיית הטקסטיל בישראל להערך כדי לייצא מוצרי טקסטיל איכותיים לסין.

יצויין, כי בשנת 2003 גדל יצוא הטקסטיל וההלבשה לסין ב-23.7% לעומת השנה שקדמה להם והסתכם בכ-12 מליון דולר בלבד. ברבע הראשון של 2004 - הסתכם יצוא הטקסטיל וההלבשה לסין ב-1.5 מליון דולר, המהווה ירידה של 46.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

לעומת זאת, יבוא הטקסטיל וההלבשה מסין לישראל גדל אשתקד ב-2% והסתכם ב-298 מליון דולר. גם ברבע הראשון של השנה גדל יבוא הטקסטיל וההלבשה מסין לישראל ב-40% לעומת התקופה המקבילה אשתקד והסתכם ב-88 מליון דולר.

פרוייקטים נוספים המיועדים לביצוע בשנת הלימודים הבאה ע"י הסטודנטים בשנקר, בשת"פ עם התאחדות התעשיינים, הם:
בדיקת השלכות הרחבת האיחוד האירופי על ישראל והגדרת ההערכות הישראלית הרצוייה; הגדרת מודל לקביעת ארצות יעד וענפי יעד לתעשייה הישראלית; איפיון הסכמי סחר עתידיים עם הרשות הפלשתינאית; בדיקת כדאיות הקמת פרוייקטים אזוריים; הגדרת מודל לבחינת השלכות שיש לחקיקה על ענף המזון; הגדרת אסטרטגיה שיווקית להתאחדות התעשיינים כמו גם לענפי התעשייה השונים; הגדרת אסטרטגיה ממשלתית רצויה לעידוד השקעות הון בתעשייה בישראל; הגדרת מודל לבחינת כדאיות כלכלית ביישום חקיקה בתחום איכות הסביבה; בחינת נושא העברת תרופות, מקטגוריות תרופות מרשם לקטגוריית תרופות O.T.C (ללא רשם) - דרישות תפעוליות, יצוריות, שיווקיות וכלכליות; הגדרת אסטרטגיה לשימור ושיפור כושר תחרות בענפי תעשייה שונים ועוד.