הנספח המסחרי של התמ"ס בצרפת: הוחלט על חיזוק הקשר בין הצדדים

הנספח המסחרי של משרד התעשייה והמסחר בצרפת, מסר כי בפגישה שנערכה בפריז, בין נשיא ארגון קרנות ההון סיכון, יגאל ארליך, עם נציגי 15 פעילי הון סיכון צרפתים הוחלט על חיזוק הקשר והעברת האינפורמציה בין ארגון קרנות ההון סיכון הישראלי למקבילו הצרפתי


00:00 ,26.12.2002 מאת: מערכת פורט2פורט
הנספח המסחרי של התמ"ס בצרפת: בעקבות פגישה של נשיא ארגון קרנות הון סיכון ישראליות עם נציגי 15 גורמי הון סיכון צרפתיים הוחלט על חיזוק הקשר בין הצדדים

הנספח המסחרי של משרד התעשייה והמסחר בצרפת, ינון אלרועי, מסר כי בפגישה שנערכה בפריז, בין נשיא ארגון קרנות ההון סיכון, יגאל ארליך, עם נציגי 15 פעילי הון סיכון צרפתים הוחלט על חיזוק הקשר והעברת האינפורמציה בין ארגון קרנות ההון סיכון הישראלי למקבילו הצרפתי. המפגש אורגן ע"י הנציגות המסחרית של התמ"ס בצרפת בשיתוף משרד עו"ד דניאל קאהן ושות'.

מטרת המפגש, מציין הנספח המסחרי, הייתה לחשוף בפני גורמי השקעה צרפתים את האטרקטיביות של חברות הטכנולוגיה הישראליות ולקדם השתתפותם באירועים שיערכו בקרוב. ביניהם אירוע לקידום תעשיית הסלולר בשיתוף IMA ארגון הסלולר הישראלי ומתימו"פ, בסלון ה-GSM בקאן במהלך חודש פברואר 2003; סלון הביו טכנולוגיה שייערך בישראל במרץ 2003; ומפגש ה-IVA הקרוב שייערך בישראל באפריל 2003, אליו הוזמן להגיע נשיא הארגון הצרפתי למשקיעים פיננסים -AFIC , Xavier Moreno.

נשיא ארגון קרנות הון סיכון, יגאל ארליך, אמר כי במהלך הפגישה ופגישות נוספות שערך בצרפת עם משקיעים פרטיים ומוסדיים, נוכח כי ישראל נחשבת כיעד אטרקטיבי להשקעות בתחום הטכנולוגיה. עוד אמר ארליך כי משתתפי הפגישה ציינו כי משקיעים צרפתיים יעדיפו להשקיע בחברות טכנולוגיה ישראליות בעלות נוכחות פיזית בצרפת. בפגישה צוין כי לחברות ישראליות כדאי לבחון הקמת פעילות בצרפת לאור ריבוי המשקיעים האסטרטגיים המחפשים טכנולוגיות במדינה זאת ולאור הטבות מיסוי הניתנות להם בגין השקעה בחברות מקומיות.

הנספח המסחרי של התמ"ס בצרפת, ינון אלרועי, מסר כי הארגון הצרפתי למשקיעים פיננסים AFIC מונה 178 חברים צרפתים אקטיביים (מהם 75 קרנות הון סיכון) ו-77 חברים שותפים (עו"ד, רו"ח, יועצים וכד'). בשנת 2001 הושקעו 2.7 מיליארד יורו בחברות טכנולוגיה. במחצית הראשונה של שנת 2002 הושקעו 1.4 מיליארד יורו, עלייה של 20% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.