המשרד להגנת הסביבה: חופי ישראל נקיים

במדד חוף נקי האחרון לשנת 2007 נמצאו למעלה מ-80% מהחופים נקיים מאד עד נקיים. רק 2% נמצאו במצב מלוכלך


00:00 ,03.01.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

במדד חוף נקי האחרון לשנת 2007 נמצאו למעלה מ-80% מהחופים נקיים מאד עד נקיים. רק 2% נמצאו במצב מלוכלך
 
במסגרת הבדיקה הדו שבועית של מצב ניקיון החופים הבלתי מוכרזים, המתבצעת על ידי מפקחי המשרד להגנת הסביבה, פקחי רשות הטבע והגנים ומתנדבי משמר החוף, כחלק מתוכנית "חוף נקי", נמצא כי חל שיפור ברמת הניקיון הכללית בחופי הארץ ובמספר החופים הבלתי מוכרזים שנמצאו במצב "נקי" ו"נקי מאוד". המדד המסכם את שנת 2007 שהיא השנה האחרונה ל-3 שנות פעילות תוכנית "חוף נקי" במתכונתה הנוכחית, מראה שוב כי ניתן לשמור על ניקיון החופים בתקציב מצומצם ובמאמץ משותף.
 
מהבדיקות שנערכו נמצא כי למעלה מ-50% מהחופים הינם במצב "נקי מאוד", 30% במצב "נקי", ורק 2% מהחופים – חופי הגן הלאומי בפלמחים - נמצאו במצב "מלוכלך".
 
רונן אלקלעי, מרכז תוכנית "חוף נקי" במשרד להגנת הסביבה מסר כי: "שילוב מאמצים של ניקוי החופים על ידי הרשויות המקומיות ובסיוע רוח גבית (צפון-מזרחית), שניקתה את החופים ויצרה ים שקט במיוחד שפלט מעט מאוד פסולת, וכמובן מיעוט נופשים בחוף, חברו יחד והביאו לתוצאה היפה - חוף נקי. אך זה לא הכל, וניתן לומר שוב כי בתום 3 שנות פעילות של תכנית "חוף נקי" שיזם המשרד להגנת הסביבה, ניכר כי רוב הרשויות המקומיות הפנימו את חובתם לציבור, והן מקפידות לנקות את חופיהן ולשמור אותם נקיים, וכן חלק מהציבור למד לדרוש וגם לקיים – יותר ויותר פונים לאחראים ברשויות המקומיות בדרישה לקבל חופים נקיים, וכן, גם פחות מלכלכים. על אף התוצאות החיוביות הניכרות לעין, אנו שואפים להמשיך את תכנית "חוף נקי" בכפוף לאילוצי תקציב ומדיניות, עד שהרשויות המקומיות והציבור יבינו שהיכולת לשמור על חוף נקי נמצאת בידיים שלהם באופן בלעדי."
 
תוצאות המדד:
 
במצב "מלוכלך": חוף הגן הלאומי בפלמחים.
 
במצב "בינוני": חופי שקמונה ודדו בחיפה, חוף טירת בכרמל, חוף עתלית במועצה האזורית חוף הכרמל, חוף הצוללים בגן הלאומי פלמחים, חוף גן רווה בפלמחים, חוף הגן הלאומי באשקלון, חוף אשקלון צפון, חוף זיקים דרום.