המשרד להגנת הסביבה: החלה אכיפת יישום חוק סילוק ומחזור צמיגים

מהמשרד נמסר כי הוצאו התראות ל-3 בעלי פנצ'ריות ומחסני חלקי חילוף וזימונים לשימוע ל-2 פנצ'ריות נוספות באזור גוש דן. העונש המרבי הקבוע לעבירה זו כיום בחוק הוא קנס של 67,300 שקל ליחיד


00:00 ,04.03.2008 מאת: מערכת פורט2פורט

מהמשרד נמסר כי הוצאו התראות ל-3 בעלי פנצ'ריות ומחסני חלקי חילוף וזימונים לשימוע ל-2 פנצ'ריות נוספות באזור גוש דן. העונש המרבי הקבוע לעבירה זו כיום בחוק הוא קנס של 67,300 שקל ליחיד
 
המשרד להגנת הסביבה החל בהליכי אכיפה מנהליים כנגד בעלי פנצ'ריות, מוסכים ומחסני חלקי חילוף בגין אחסון לא חוקי של צמיגים, הנוגד את הוראות חוק סילוק ומחזור צמיגים, התשס"ז – 2007.
 
המשרד יעקוב אחר יישום הוראות חוק סילוק ומחזור צמיגים במוסכים, פנצ'ריות ומחסני חלקי חילוף אלה וינקוט בהליכי אכיפה נוספים במידה והאחרונים לא יעמדו בדרישות. מחוז תל-אביב של המשרד כבר הוציא התראות ל-3 בעלי פנצ'ריות ומחסני חלקי חילוף וזימונים לשימוע ל-2 פנצ'ריות באזור גוש דן.
 
במהלך ביקורות פתע שערכו נציגי המשטרה הירוקה ונציגי מחוז תל-אביב של המשרד נמצא, כי הפנצ'ריות ומחסני חלקי החילוף מאחסנים צמיגים בניגוד להוראות החוק לסילוק ומחזור צמיגים, התשס"ז-2007. בכלל זה נמצא כי ערמות צמיגים שלמים מאוחסנות באזור שאינו מקורה או מכוסה וזאת בניגוד להוראות סעיף 8 לחוק. האמור מהווה עבירה על פי סעיף 15 (א) (4) לחוק.
 
אחסון הצמיגים באופן המפורט לעיל גורם להצטברות מים בצמיגים ולהתפתחות יתושים המסכנים את בריאות הציבור, וכן יוצר סכנת שריפות וזיהום אוויר חמור.
 
בין הפנצ'ריות ומחסני חלקי החילוף שקיבלו התראות וזומנו לשימוע: צמיגי הרשת וסנטר ג'יפ בע"מ בחולון, צמיגי כחלון באזור וצמיגי רם ביפו.
 
ברוך ובר, מנהל מחוז תל-אביב במשרד להגנת הסביבה: "במידה ולא יינקטו כל הפעולות הדרושות לעמידה בהוראות התקנות, ישקול משרדנו נקיטה בכל האמצעים המשפטיים העומדים לרשותו".
 
יש לציין, כי העונש המרבי הקבוע לעבירה זו כיום בחוק הוא קנס של 67,300 שקל ליחיד וכפל קנס לתאגיד, וכן קנס של 6,700 שקל לכל יום שבו נמשכת העבירה לאחר מתן התראה זו.