המעסיקים נגד תקנות ביטוח לאומי לשיפוי על שכר אנשי המילואים

לטענת נשיאות המעסיקים והעסקים ״מדובר בצעד חלקי שמשאיר את מעסיקי המילואים בהפסדים ניכרים. המדינה צריכה לדאוג לשיפוי מלא״. ד״ר רון תומר: דורשים מהממשלה לשנות את התקנות לאלתר


09:47 ,26.03.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

בנשיאות המעסיקים והעסקים, שמעסיקים את מספר העובדים הגדול ביותר במגזר הפרטי בישראל, מתנגדים לתקנות הביטוח הלאומי, שעוסקות בשיפוי מעסיקים על הוצאות שכר אנשי המילואים. בנשיאות אומרים שהתקנות לא מחזירות להם את מלוא הוצאות השכר שלהם על אנשי המילואים. 

 

יו״ר נשיאות המעסיקים, ד״ר רון תומר, תקף את התקנות ואמר כי ״מדובר בצעד חלקי שמשאיר את מעסיקי המילואים בהפסדים ניכרים. המדינה צריכה לדאוג לשיפוי מלא, אולם כרגע מדובר בפועל במס מילואים נוסף. התקנות יחזירו 50% מהוצאות המעסיקים והיתר ייפול עלינו המעסיקים. מבדיקת אגף הכלכלה של ההתאחדות, ה-2.45 מיליארד שקל שהוקצו על ידי הממשלה למעסיקים לכיסוי התשלום על ההוצאות הסוציאליות של אנשי המילואים הוא תקציב חסר, שלא מכסה אפילו 20 אחוז ממה שאמורים לשלם למעסיקים על פי התקנות, אלא רק 12 אחוז במקרה הטוב. גם ה-20 אחוז שאמורים כביכול לשלם למעסיקים על פי התקנות, הם רק חלק מעלות הזכויות הסוציאליות בפועל למעביד, שעומדות על 27-36 אחוז מהשכר.

 

לאור האבסורד, שבו קובעים תקנות שלא מחזירות את מלוא התשלום של המעסיקים, אנו דורשים ממשלת ישראל לשנות את התקנות לאלתר כך שיכסו באופן מלא את הוצאות השכר של אנשי המילואים ולא יוסיפו נטל כלכלי על המגזר הפרטי שמתקשה גם ככה להתמודד עם חודשי הלחימה הארוכים. התנערות הממשלה מהענקת שיפוי מלא למעסיקים מהווה להם נזק כלכלי עצום״.