"הממשלה לא מגלה נחישות להילחם במונופולים כמו בריכוזיות במגזר הפרטי"

באסיפה השנתית של לשכת המסחר תל אביב והמרכז דיבר אוריאל לין על חלומו לגבי המגזר היצרני. השר להגנת הסביבה עמיר פרץ הודיע שבקרוב יגיש משרדו תוכנית למיסוי ירוק


12:59 ,25.03.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

אמש (ב') התקיימה האסיפה הכללית השנתית של לשכת המסחר תל אביב והמרכז, בסימן 95 שנות פעילות, בהשתתפות כ- 700 אנשי עסקים ובכירי משק. 

 

נשיא לשכת המסחר תל אביב והמרכז ואיגוד לשכות המסחר עו"ד אוריאל לין נשא דברי פתיחה ואמר: "המגזר העסקי שאנו מייצגים הוא בית היוצר של מקומות העבודה בישראל ועל כך אנחנו גאים. המגזר שלנו לא מבקש שום סיוע מהמדינה, לא מבקשים שום עזרה. אנחנו לוקחים את כל הסיכון על עצמנו. מה אנחנו כן דורשים? שיחסי שלטון עם המגזר העסקי יהיו על בסיס של הוגנות, ושמשרתי הציבור במוסדות השלטון יתנו את רמת השירות שהם מחויבים לה על פי תפקידם.

 

"ראינו בממשלה נחישות גדולה להיאבק בריכוזיות במגזר הפרטי, אבל אנחנו לא רואים אותה נחישות במאבק בריכוזיות של המונופולים המוחלטים שבבעלות המדינה, כמו חברת החשמל".

 

לין הציג בפני הקהל את חלומו, המלווה אותו שנים רבות בעבודתו הציבורית: "כשם שמרטין לותר קינג השמיע באוגוסט 1963 את נאומו המפורסם ביותר "I Have A Dream", שתרם לעיצוב התפיסה הערכית של ארצות הברית, אני מבקש לשתף את השרים והקהל הרב בחלום שלי - מה צריכה ממשלת ישראל לעשות כדי שתהיה פה כלכלה טובה יותר וגם חברה טובה יותר: שרשויות המדינה, יחד עם המגזר העסקי, יגדילו את השתתפות האוכלוסיה בכוח העבודה לרמה אירופאית מקובלת; שתוך שש שנים אנו נראה שני נמלי ים חדשים, המקיימים תחרות הוגנת מול הנמלים הקיימים; שכלל הרשויות המקומיות, יחד עם משרדי הפנים והאוצר, ישנו כיוון, ובמקום להעלות את מס הארנונה ילכו בכיוון ההפוך; שמערכת המס תהיה שוויונית יותר ונוריד את נטל המס לכלל המגזר העסקי; שממשלת ישראל תפעל להאטת קצב גידולו של המגזר הציבורי ללא פיטורי עובדים; ששרי הממשלה יראו בצמצום הביורוקרטיה יעד בעל חשיבות מן המדרגה הראשונה; שממשלת ישראל תבצע באומץ מהלך מנהיגותי של אמת ותקבל החלטה המעוגנת בדין של הקפאת כל הרגולציה לתקופה של שנה אחת".

 

בסיום דבריו אמר לין: "כל החלומות האלה ברי ביצוע. מדיניות כלכלית הרואה נכונה את המציאות, מציבה יעדים מוגדרים ומגלה אף נחישות ביצוע, תוכל להשיג יעדים אלה. ואם חלומות אלה יתממשו, תהיינה פה גם כלכלה טובה יותר וגם חברה טובה יותר. יושבים עמנו היום שלושה שרים, שתרומתם להשגת חלום זה יכולה להיות רבה. הם יזכו לתמיכה שלנו".

 

השר להגנת הסביבה עמיר פרץ אמר בפתיחת נאומו שהוא חייב לומר לזכותו של לין, שלמרות חילוקי הדעות ביניהם, גם מבחינה פוליטית, "לין היה אחד התומכים המשמעותיים ביותר להעלאת שכר המינימום בישראל. הסכמתי איתו, כי הוא אמר שככל ששכר המינימום יעלה, הם יהיו הצרכנים הגדולים ביותר של העסקים שלנו".

 

פרץ הוסיף: "מאז ומתמיד ראיתי בעסקים הקטנים את הברומטר למדד הכלכלי. כשפעילותם מצטמצמת, המשק במצב לא טוב. הם יודעים לייצר מקומות עבודה יותר מכל ענף אחר ולכן יש להשקיע בהם. אני רוצה שהמשרד להגנת הסביבה יהיה ידידותי לבעלי עסקים, ושבעלי העסקים יהיו ידידותיים בחזרה לסביבה. אני מקווה שתוך שבועיים נהיה המשרד הממשלתי הראשון שמגיש לממשלה תוכנית רישוי ירוק, שכל תעשיין ובעל עסק יוכל לקבל רישיון אחיד אחד וכל אחד יוכל לדון רק עם מערכת אחת שתיתן לו כל מה שצריך. אני מתכוון לפרסם התחייבות של המשרד, שאומרת תוך כמה זמן צריך לקבל תשובה. הרישיונות יהיו לשבע שנים ולא לשנה-שנתיים. מי שיעבור את כל התקינה הנדרשת, יקבל רישיון".