הממשלה החליטה לבטל את יחידת השירותים הוטרינרים

הממשלה החליטה לבטל את יחידת הסמך של משרד החקלאות ולפטר 40 עובדים. רפי אליאסי: המהלך המתוכנן הנו טעות קשה שעלול לעלות כסף רב לממשלה


00:00 ,21.09.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

הממשלה החליטה לבטל את יחידת הסמך של משרד החקלאות ולפטר 40 עובדים. רפי אליאסי: המהלך המתוכנן הנו טעות קשה שעלול לעלות כסף רב לממשלה
 
הממשלה החליטה לבטל את קיומם של השירותים הוטרינרים כיחידת סמך ולצרף את עובדיה ליחידות שונות במשרד החקלאות. כחלק מהמהלך יפוטרו 40 עובדים ומנהל השירותים הוטרינרים יוכפף באופן ישיר למנכ"ל המשרד.
 
יו"ר הוועד הארצי של עובדי משרד החקלאות, רפי אליאסי, אמר שהמהלך המתוכנן הינו טעות קשה שעלול לעלות כסף רב לממשלה, לחקלאים ולצרכנים ולסכן את בריאות הציבור.
 
לדברי אליאסי, השירותים הוטרינרים הם אחת היחידות הממשלתיות הטובות ביותר הפועלות כיום. הודות לפעולתם הטובה והיעילה, נעצרו משברי המזון הגדולים בשנים האחרונות עם תחילתם. "מי זוכר כיום את אימת הפרה המשוגעת, את המשברים בענף הדגים, את שפעת העופות ועוד הרבה מקרים נקודתיים שהיו אף הם עלולים להתפתח למשברי ענק אלמלא עבודת הוטרינרים ואנשי המנהלה שגיבו אותם". מתוך רצון לחסוך סכומי כסף מזעריים מסכנת הממשלה עבודה של עשרות שנים בפיתוח וקידום השירותים הוטרינרים והגנה על בריאות בעלי החיים והציבור.
 
תוכנית הקיצוצים בשירותים הוטרינרים מצטרפת לכוונה לערוך שינוי ארגוני בשירות ההדרכה והמקצוע (שה"מ). בהצעת התקציב לשנת 2007 שאושרה בממשלה הופחתו 45 תקנים ממצבת כוח האדם של שה"מ.
 
יוסף קרסו, יו"ר מטה הפעולה של שה"מ, אמר שבניגוד לסיכומים עם הנהלת משרד החקלאות מתקיימים דיונים עם משרד האוצר על עתיד שה"מ בחדרי חדרים בלי מעורבות וידיעת העובדים. על הפרק מונחות הצעות שונות לצירוף שה"מ למכון וולקני ורעיונות אחרים אולם איש אינו מדבר עם העובדים. קרסו אמר שוועד העובדים כבר הבהיר שיתנגד בחריפות ויצא למאבק נגד כל תוכנית שינויים שתכלול פיטורים בכפייה או פגיעה ביכולת של שה"מ לתפקד בצורה עצמאית וטובה לשרות החקלאים.