הממשלה אישרה היום את מינויה של עו"ד בינה בראון לתפקיד מנהלת הרשפ"ת במשרד התמ"ת

אולמרט: על הרשפ"ת להמשיך ולפעול להשגת רכש גומלין בכל עסקאות הרכש של הממשלה והגופים הממומנים ע"י הממשלה. משרד התמ"ת שם לו למטרה להגביר באופן ניכר את חלקן של הנשים בכל דרגי הניהול


00:00 ,08.08.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
אולמרט: על הרשפ"ת להמשיך ולפעול להשגת רכש גומלין בכל עסקאות הרכש של הממשלה והגופים הממומנים ע"י הממשלה. משרד התמ"ת שם לו למטרה להגביר באופן ניכר את חלקן של הנשים בכל דרגי הניהול

הממשלה אישרה היום את מינויה של עו"ד בינה בראון לתפקיד מנהלת הרשפ"ת (הרשות לשיתוף פעולה תעשייתי). עו"ד בראון תחליף את גבי גולומב אשר מילא את מקומו של מנהל הרשפ"ת אפרים שוהם אשר מונה לפני כשנה לכהן כנספח המסחרי של ישראל בקנדה.

למשרת מנהל הרשפ"ת נגשו 91 מועמדים מהשורה הראשונה בתעשייה ובמערכת הבטחון. ביניהם הגיעו 19 מועמדים לשלב הסופי. ועדת האיתור בראשות מנכ"ל משרד התמ"ת, -רענן דינור, ובהשתתפות מנכ"ל משרד הבטחון - עמוס ירון, המשנה לנציב שירות המדינה - יעקב ברגר, סמנכ"ל המחלקה הבינלאומית באוצר דני קטריבס ונציג התעשיינים צביקה אורן.

שלושה מהמועמדים הגיעו לשלב הגמר, ומתוכם בחר מ"מ ראש הממשלה ושר התמ"ת והתקשורת אהוד אולמרט בעו"ד בינה בראון לתפקיד מנהל הרשפ"ת.

מנכ"ל התמ"ת רענן דינור מציין כי המועמדת עו"ד בינה בראון נקבעה כמועמדת מובילה לכל דבר ועניין על דעת כל חברי הוועדה.

עו"ד בינה בראון כיהנה עד לאחרונה כמשנה למנכ"ל המשרד לאיכות הסביבה.

עו"ד בראון ( נשואה ואם ל-3), בוגרת הפקולטה למשפטים באוניברסיטה העברית התמחתה בפרקליטות המדינה, שימשה בעבר כעוזרת לנציב תלונות הציבור במשרד מבקר המדינה; עסקה בניהול עסק מסחר בינלאומי לייבוא ושיווק סיטונאי, קימעונאי; אחרי כן כיהנה כסמנכ"ל בכיר למינהל במשרד איכות הסביבה ובשנת 2000 מונתה לכהן כמשנה למנכ"ל המשרד לאיכות הסביבה.

עו"ד בינה בראון מונתה לפני כ-3 שנים לכהן כחברה בוועדת התיאום של הרשפ"ת.

מ"מ ראש הממשלה ושר התמ"ת והתקשורת, אהוד אולמרט, ברך על המינוי המקצועי ואמר כי על הרשפ"ת להמשיך ולפעול בשנים הקרובות להשגת רכש גומלין בכל עסקאות הרכש של הממשלה וגופים ציבוריים נוספים. השר אולמרט הוסיף ואמר כי משרד התמ"ת שם לו למטרה להגביר באופן ניכר בשנים הבאות את חלקן של הנשים בכל דרגי הניהול. רק לאחרונה נבחרה רחל רועי למנהלת המטה לקידום השקעות ולפני כן מונתה אסתר דומיניסיני למנהלת שירות התעסוקה, "אני מאמין כי מגמה זו של קידום נשים בתפקידי ניהול תמשך ואף תגבר" אמר השר אולמרט.


רקע על רשפ"ת:

תפקיד הרשות לשיתוף פעולה תעשייתי הינו קידום עמידה בהתחייבויות לרכש גומלין הניתנות על ידי חברות זרות התקשרות עם גופים ציבוריים בארץ . תפקידה של הרשפ"ת ליזום, לעקוב ולתאם פעולות של שיתוף פעולה תעשייתי הנובעות מהתחייבויותן של חברות זרות לרכש גומלין בישראל, בעקבות עסקאות רכש של ממשלת ישראל, חברות ממשלתיות, וגופים ממשלתיים אחרים, על פי תקנות חוק חובת מכרזים.

רכש הגומלין של חברות זרות מהתעשייה הישראלית מסתכם מידי שנה בלמעלה מ- 1.5 מיליארד דולר ושותפות לו כ- 300 חברות זרות ולמעלה מ- 350 מפעלים ישראליים. הרשפ"ת ממונה מטעם המדינה על רכש זה, הנובע מרכישות הממשלה. רכישות אלו כוללות ציוד לחימה עבור משרד הביטחון, ציוד לתחנות כוח עבור חברת החשמל, רכש מטוסים עבור אל-על, רכש רכבות וכלי רכב מסוגים שונים, ציוד נמלים, שדות תעופה, מחשבים, ציוד אלקטרוני, תקשורת ועוד.