הממשל האמריקאי מכביד את המכסים על מוצרים מסין

בחודשיים האחרונים הכריז ביידן על הגדלת המכסים למוצרים מסין בהם כלי רכב חשמליים, מוליכים למחצה, סוללות, תאים סולאריים, מינרלים קריטיים, פלדה ואלומיניום


13:47 ,27.06.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא ארה״ב ג׳ו ביידן נוקט במדיניות משלו בהמשך למדיניות המכסים מסין שירש מהנשיא הקודם, דונלד טראמפ. בחודשיים האחרונים הכריז ביידן על הגדלת המכסים למוצרים מסין בהם כלי רכב חשמליים, מוליכים למחצה, סוללות, תאים סולאריים, מינרלים קריטיים, פלדה ואלומיניום. הנשיא האמריקאי גם חשף כי יגיע בקרוב סוף להחרגות מכס קודמות על מאות מוצרים סיניים כמו סוגים מסוימים של מנועים ואלומיניום.

 

נזכיר כי בסוף חודש מאי, נציגת הסחר של ארה״ב, קתרין טאי, פתחה אפשרות תגובה לחברות אמריקאיות של עד 30 יום. אם חברות בתעשייה לא יבקשו הארכה של הרגע האחרון, חלון התגובה אמור להיסגר ביום שישי הקרוב, כאשר מספר שינויים בתעריפים המכס אמורים להיכנס לתוקף כבר באוגוסט הקרוב. 

 

למעלה מ-100 הערות שהוגשו למשרד הסחר של ארה״ב וביניהן יש שילוב של חברות ואיגודים עסקיים הטוענים הן בעד ונגד התעריפים. מסי היבוא הוטלו לראשונה על ידי טראמפ על יותר מ-300 מיליארד דולר בסחורות סיניות החל משנת 2018, וממשל ביידן בחן אותם במשך שנים.

 

ההערות שנשלחו למשרד הסחר האמריקאי נעו בין חברות מתכות שבירכו על העלאת המכסים כהגנה על התעשייה האמריקאית, ועד לשכת עסקים סינית שאמרה שהפעולה תשבש את שרשראות הסחר והאספקה ​​ותיצור עלויות.

 

גם רשות הנמל של וירג׳יניה הגיבה להצעה להטיל מכס של 25% על מנופי ספינה לחוף STS מתוצרת סין, ואמרה כי היטל כזה ״ישפיע לרעה על יצרנים אמריקאים המסתמכים על לוגיסטיקה 'בדיוק בזמן' עבור חומרי גלם ורכיבים, ויביא לפגיעה בקמעונאים בארה״ב שמייבאים הרבה מהסחורות שלהם ולהגדיל את העלויות ליצואנים בארה״ב״.