המדען הראשי מקדם הקמת הקרן המשותפת למדינת ישראל ולמדינת ניו-יורק לעידוד מחקר ופיתוח תעשייתי

בעקבות פגישת אולמרט ומושל מדינת ניו-יורק, סוכם עקרונית ששתי המדינות יקצו יחד 3 מיליון דולר בשנה במשך 5 שנים. המדען הראשי במשרד התמ"ת, ד"ר אלי אופר, קיים סדרה של פגישות בשבוע האחרון בניו-יורק במטרה לקדם את הקמת הקרן


00:00 ,01.07.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
בעקבות פגישת אולמרט ומושל מדינת ניו-יורק, סוכם עקרונית ששתי המדינות יקצו יחד 3 מיליון דולר בשנה במשך 5 שנים

המדען הראשי במשרד התמ"ת, ד"ר אלי אופר, קיים סדרה של פגישות בשבוע האחרון בניו-יורק במטרה לקדם את הקמת הקרן המשותפת למדינת ישראל ולמדינת ניו-יורק לעידוד מחקר ופיתוח תעשייתי.

על הכוונה להקים את הקרן הכריזו שר התעשייה, המסחר והתעסוקה, אהוד אולמרט, ומושל מדינת ניו-יורק, פאטאקי. השניים הודיעו כי הם מכירים בחשיבות המו"פ התעשייתי והורו לרשויות המתאימות בשתי המדינות לפעול להקמת הקרן.

המדען הראשי קיים פגישות עם צוות בכיר מרשות הפיתוח של מדינת ניו-יורק "אמפייר דיוולופמנט" ועם המשרד למחקר ופיתוח מדעי-טכנולוגי, "אן. ווי. סטאר". משרדים אלה אחראים על קידום ותמיכה בחברות חדשות וותיקות, בפעילות הטכנולוגית ובפיתוח מוצרים עתירי ידע.

ד"ר אופר מסר כי סוכם באופן עקרוני על הקצאה של 3 מיליון דולר במשך 5 שנים (1.5 מיליון דולר למדינה לשנה). כמו כן נקבע כי תינתן עדיפות לתחום הננו-טכנולוגיה במטרה להגיע למוצרים ראשונים. במהלך החודש הקרוב יחליפו המשרדים ניירות עבודה שיגדירו את הנהלים הפרטניים להפעלת הקרן. את המו"מ ילווה מר זהר פרי, הציר הכלכלי של ישראל בניו-יורק, שהשתתף בפגישות.

המדען הראשי מוסיף כי העובדה ששר התמ"ת, אהוד אולמרט החליט להעלות את הנושא בפגישתו עם המושל פאטאקי, תרמה להתייחסות רצינית מצד גורמי הממשל האמריקאי ולקידום מהיר של השת"פ החשוב לשתי המדינות.

הקרן המשותפת לישראל ולמדינת ניו-יורק, צפויה להתווסף למערך המסועף של הפעילות הבינ"ל שמפעילה לשכת המדען הראשי. קרנות דו לאומיות לעידוד שיתוף הפעולה במחקר ופיתוח תעשייתי פועלות מול ארה"ב, בריטניה, קנדה, קוריאה וסינגפור. כמו כן מופעלים שיתופי פעולה על בסיס הסכמים בינ"ל לתמיכה מקבילה עם עוד כ – 13 מדינות באירופה ובמזרח הרחוק.