המדינה תממן 50% מהצבת חדרי מיגון בכל המפעלים בעוטף עזה

בנוסף להצבת חדרי הביטחון, יושלם בקרוב חיבור כל המפעלים למערכת הכריזה של צבע אדום. ברוב המכריע של המפעלים אין כלל מיגון ובוודאי שלא מיגון המתאים לבעיית הקסאמים


00:00 ,20.06.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

בנוסף להצבת חדרי הביטחון, יושלם בקרוב חיבור כל המפעלים למערכת הכריזה של צבע אדום. ברוב המכריע של המפעלים אין כלל מיגון ובוודאי שלא מיגון המתאים לבעיית הקסאמים
 
המדינה תעניק מימון של 50% לצורך הצבת מיגוניות בכל מפעלי התעשייה בשדרות ועוטף עזה, כך נמסר בכנס של מנהלי המפעלים באזור שנערך על ידי התאחדות התעשיינים בהשתתפות נציגי איגוד התעשייה הקיבוצית. המיגונית, הבנויה מבטון, תאפשר לעובדי המפעלים להגיע למחסה בזמן קצר בעת השמע ההתראה על ירי קסאם.
 
על פי ההחלטה, הצבת המיגוניות תעשה לפי סקר צרכים של המפעלים שנעשה על ידי נציגי פיקוד העורף. בנוסף להצבת חדרי הביטחון, יושלם בקרוב חיבור כל המפעלים למערכת הכריזה של צבע אדום.
 
כנס מנהלי המפעלים בשדרות ועוטף עזה עסק בהצגת ההסדרים לקבלת פיצוי המדינה בגין נזקים עקיפים כתוצאה מהמצב הביטחוני בשדרות ועוטף עזה.
 
עמוס שלו, האחראי על הקשר עם מפעלי הקיבוצים בעוטף עזה מטעם איגוד התעשייה הקיבוצית, מסר שבקיבוצים באזור יש כ-50 מפעלים, כולל המפעלים האזוריים ובתי האריזה. ברוב המכריע של המפעלים אין כלל מיגון ובוודאי שלא מיגון המתאים לבעיית הקאסמים. מקלטים רגילים בקיבוץ או כאלה הנמצאים במרחק של 100או 200 מטר מהמפעל אינם עונים על הבעיה היות וזמן ההתראה מהשמע "צבע אדום" ועדלנפילת הטיל הוא 20 שניות לכל היותר. כמו כן קיימת במקומות מסוימים בעיה של חומרים מסוכנים במפעלים, בעיקר של מכלי אמוניה בבתי הקירור.
 
שלו אמר שההחלטה על השתתפות במימון הצבת ה"מיגוניות" מהווה צעד חשוב אך לא מספיק למיגון המפעלים בעוטף עזה.
 
נציגי איגוד התעשייה הקיבוצית ערכו סיור במפעלי התעשייה בעוטף עזה על מנת לעמוד על הצרכים הנקודתיים של המפעלים. מהסיור עלה שחלק מהמפעלים מחזיקים ציוד רב ערך ונפילת קסאם בתחומם עלולה לגרום לנזק כלכלי רב, מעבר לסכנה לחיי אדם.