הישראלים ירכשו הקיץ כ-125 אלף מזגנים

מדובר בגידול של כ-5% בכמות המזגנים שתימכר בארץ. כ-120 אלף מזגנים תוצרת כחול-לבן ימכרו הקיץ בסיביר ובעוד 59 מדינות ברחבי העולם בהיקף כספי של כ-95 מליון דולר


00:00 ,25.06.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

מדובר בגידול של כ-5% בכמות המזגנים שתימכר בארץ. כ-120 אלף מזגנים תוצרת כחול-לבן ימכרו הקיץ בסיביר ובעוד 59 מדינות ברחבי העולם בהיקף כספי של כ-95 מליון דולר
 
עם ישראל ירכוש הקיץ כ-125 אלף מזגנים בכ-360 מיליוני שקלים, כאשר עומס החום הביא להקדמת המכירות. כך מסר אלי יפה, יו"ר איגוד תעשיות המתכת והחשמל בהתאחדות התעשיינים ומנכ"ל חישולי כרמל, בהסתמכו על בדיקה שערך האיגוד בקרב יצרני המזגנים.
 
מדיווחי היצרנים מתברר כי מדובר בגידול של כ-5% בכמות המזגנים שתימכר בארץ, כאשר ההיקף הכספי נותר בדומה לאשתקד. היצרנים מסבירים כי מחירים נמוכים יותר של מזגני האוויר בשיעור של 3%-4%, בשל הורדת מס הקנייה יביאו להגברת המכירות. דבר המותיר את ההיקף הכספי של המכירות ללא שינוי.
 
יפה ציין, כ-120 אלף מזגנים תוצרת כחול-לבן ימכרו הקיץ בסיביר ובעוד 59 מדינות ברחבי העולם בהיקף כספי של כ-95 מליון דולר - גידול של 5% לעומת הקיץ הקודם.
 
בתוך כך: יצוא המזגנים למערב ומזרח אירופה יגיע הקיץ לכ-60 מיליוני דולרים ויצוא המזגנים לאפריקה, מקסיקו, אוסטרליה, ודרום אמריקה יסתכם בכ-35 מיליוני דולרים.
 
יצוין כי מחירו הממוצע של מזגן יגיע הקיץ לכ-2,900 שקלים וטווח מחירי המזגנים ינוע בין 2,000 של ל-8,000 שקלים למזגנים, מ-3/4 ועד 5 כוחות סוס.
 
כן מדווחים היצרנים כי המזגנים החדשים הינם בעלי ניצולת גבוהה ומקררים באופן רב יותר לכל יחידת אנרגיה. יפה מציין, כי טכנולוגיה חדשה בתחום המיזוג היא טכנולוגית האינוורטר אשר נכנסת יותר ויותר לשוק ומציעה ללקוח תפוקה גמישה ביעילות גבוהה מאוד וברמת שקט פנטסטית.
 
יפה הוסיף, כי יצרני המזגנים בישראל השקיעו בחודשים האחרונים כ-5 מיליוני שקלים בדומה לאשתקד. מדובר בהשקעות בקווי יצור המתאימים לעבודה עם הגזים הירוקים.
 
עוד עולה מהבדיקה של התאחדות התעשיינים כי לאחר שנים של התייעלות ופיטורי כמה אלפי עובדים, התייצבה בשנה האחרונה מצבת העובדים בענף המזגנים. בתעשיית המזגנים ובתעשיות נלוות עובדים כיום כ-1,500 עובדים ב-4 מפעלים - אלקטרה מקבוצת אלקו; תדיראן מקבוצת קרייר; פרג מבית שיכון ובינוי; יוניק.