הירשזון: פרויקט בינוי כביש מס' 1 - פרויקט בעל חשיבות לאומית

הכרזתו של הירשזון מהווה השלמה להכרזה מספטמבר 2004 כאשר פרויקט שדרוג כביש 1 בקטע שבין שער הגיא למחלף הראל הוכרז כפרויקט בעל חשיבות לאומית


00:00 ,15.03.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

הכרזתו של הירשזון מהווה השלמה להכרזה מספטמבר 2004 כאשר פרויקט שדרוג כביש 1 בקטע שבין שער הגיא למחלף הראל הוכרז כפרויקט בעל חשיבות לאומית
 
שר האוצר אברהם הירשזון הכריז על  פרויקט כביש מספר 1 בקטע  מחלף הראל- גינות סחרוב כעל "תשתית לאומית".
 
כביש מספר 1 מהווה דרך גישה מרכזית לעיר ירושלים ממרכז הארץ, ואינו עונה על נפח התנועה הקיים. כמו כן נוצרות בקטע זה בעיות בטיחותיות שונות אשר משבשות את התנועה הצפופה ממילא.
 
הפרויקט המוצע כולל הרחבה ושדרוג התוואי הקיים וביצוע שיפורים גיאומטריים אשר יטיבו עם עומסי התנועה הקיימים ופתרו את בעיות התחבורה הקשות הקיימות כיום.
 
כזכור, בספטמבר 2004 הוכרז פרויקט שדרוג כביש 1 בקטע שבין שער הגיא למחלף הראל כפרויקט בעל חשיבות לאומית. הכרזתו של הירשזון מהווה השלמה להכרזה הקודמת וזאת מכיוון שיש לראות את שדרוג מערכת הכבישים, כרצף תכנוני- תחבורתי אחד.
 
התועלת הצפויה כתוצאה משדרוג הכביש תבוא לידי ביטוי בשיפור זרימת התנועה בקטע הכביש בו קיימים כיום וצפויים בעתיד עומסי תנועה בהיקפים גדולים. כמו כן, יהיה שיפור משמעותי ברמת הבטיחות לאורך תוואי הכביש, ויחוזק הקשר בין ירושלים למטרופולין תל אביב.
 
הירשזון הוסיף "כי ההכרזה על הפרויקט תאיץ את פתרון בעיות התחבורה הקשות מהן סובל הציבור בדרכו לירושלים. הממשלה מבצעת פרויקטי תשתית גדולים אשר יפתרו בעיות קשות אשר מכבידות על האזרחים".