הייצור החקלאי צפוי להגיע לשיא של 26 מיליארד שקל השנה

כך עולה מתחזית של התאחדות חקלאי ישראל. הכנסות החקלאים צפויות להישחק ב-10% בשל נזקי טבע,התייקרות חומרי הגלם וירידה בשערי המטבעות הזרים


00:00 ,14.10.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

כך עולה מתחזית של התאחדות חקלאי ישראל. הכנסות החקלאים צפויות להישחק ב-10% בשל נזקי טבע,התייקרות חומרי הגלם וירידה בשערי המטבעות הזרים
 
מתחזית שפרסמה התאחדות חקלאי ישראל לקראת ועידת החקלאות עולה כי הייצור החקלאי צפוי להגיע בשנת 2010 לשיא של 26  מיליארד שקל. על פי התחזית, הייצור החקלאי ירשום גידול של2%  ביחס לשנת 2009 בניכוי עלויות התשומות, חידוש הציוד ושכר העבודה לשכירים תסתכמנה הכנסות החקלאים בשישהמיליארד שקלים, ירידה של10% לעומת 2009. הירידה נובעת מהתייקרות חומרי הגלם בעיקר לקראת סוף השנה הנוכחית,השינויים החדים בשערי המטבעותונזקי טבע ובעיקרם גלי החום של הקיץ האחרון.
 
מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל,אבשלום וילן, מסר כי "הנתונים על הצמיחה החזקה של החקלאות בשנים האחרונות, מוכיחים שההספדים היו מוקדמים מדי.העלייה הדרמטית של מוצרי החקלאות בעולם מצביעה על כך שלהפתעת רבים החקלאות צפויה להיות אחד מהענפים החזקים בעתיד הקרוב והרחוק. זאת בשל הצורך להאכיל אוכלוסייה שהולכת וגדלה בהתמדה, יחד עם רמת חיים עולה".
 
לדברי וילן,הירידה בהכנסות שנותרות בידי החקלאים היא איום חמור על מגמת הצמיחה שכן השחיקה ברווחיות תדחוק חקלאים אל מחוץ למעגל הייצור."לחקלאי ישראל יש יתרון יחסי בחקלאות הודות לידע הרב שנצבר כאן.הממשלה חייבת להעניק את הגיבוי לצמיחת החקלאות וזאת במספר אמצעים:הבטחת כמות מים מוגדרת מראש במחיר ידוע וקבוע,עמידה בהסכמים בנושא העובדים,מתן תמריצים למעבר לשימוש בטכנולוגיה חוסכת כוח אדם על פי המודל ההולנדי והגנה מפני שינויים בשערי המטבעות".
 
וילן ציין כי מדיניות חקלאית נכונה תביא לכך שהחקלאות תהיה אחד ממנועי הצמיחה החשובים במשק ותייצר מקומות עבודה חדשים בעיקר בפריפריה.