היום יחתם הסכם לשיתוף פעולה תעשייתי, מדעי וטכנולוגי בין התאחדות התעשיינים של ישראל ואיטליה

היום (14.12) בצהרים יחתם במכון ויצמן למדע ברחובות הסכם לשיתוף פעולה תעשייתי, מדעי וטכנולוגי בין התאחדות התעשיינים של ישראל ואיטליה. על ההסכם יחתמו ארז ויגודמן, יו"ר הוועדה לסחר חוץ בהתאחדות התעשיינים ומנכ"ל התאחדות התעשיינים האיטלקית, מר פריזי


00:00 ,14.12.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
התאחדות התעשיינים האיטלקית תאמץ את מודל שיתוף הפעולה הקיים בארץ בין התעשייה לבין מכוני המחקר

היום (14.12) בצהרים יחתם במכון ויצמן למדע ברחובות הסכם לשיתוף פעולה תעשייתי, מדעי וטכנולוגי בין התאחדות התעשיינים של ישראל ואיטליה. על ההסכם יחתמו ארז ויגודמן, יו"ר הוועדה לסחר חוץ בהתאחדות התעשיינים ומנכ"ל התאחדות התעשיינים האיטלקית, מר פריזי.

ויגודמן ציין, כי התאחדות התעשיינים האיטלקית מתכוונת לאמץ את מודל שיתוף הפעולה הקיים בישראל בין התעשייה לבין מכוני המחקר, כאשר בשלב הראשון ימופה פוטנציאל היכולות של התעשיות הפרטיות ומכוני המחקר הן בישראל והן באיטליה. בפרוייקט זה ישתתפו מהצד הישראלי בנוסף להתאחדות התעשיינים גם משרד התמ"ת ומהצד האיטלקי ישתתפו משרד החינוך, משרד החוץ, אוניברסיטאות ומכוני מחקר ציבוריים.

עוד הוחלט כי בחודשים הקרובים תתקיים באיטליה ועידה לשיתוף פעולה טכנולוגי ומדעי ישראלי-איטלקי. שני הגופים יציגו את מודל שתה"פ בין התעשייה לבין מכוני המחקר, בפני האיחוד האירופי במטרה לקבל את תמיכתו.

ע"פ ההסכם שיחתם היום, יגישו התאחדות התעשיינים הישראלית והאיטלקית הצעה משותפת לאיחוד האירופי, זאת במסגרת תוכנית המסגרת ה- 6. במוקד הצעה זו יעמוד נושא העברת הטכנולוגיות בין הסקטור הפרטי למכוני המחקר ובין חברות תעשייתיות לבין עצמן גם בישראל וגם באיטליה. לכך יצורפו גם מדינות נוספות מאירופה.

יצויין כי תוכנית המסגרת ה-6 הינה תוכנית לעידוד שיתופי פעולה במחקר ופיתוח בין חברות במדינות אירופה השונות וביניהן ישראל. היקף המימון האירופי לתוכניות אלו, על פני 4 שנים, נאמד ביותר מ-16 מיליארדי יורו.

כן נקבע בהסכם בין התאחדות התעשיינים של ישראל ואיטליה כי שני הארגונים יפעלו לקידום ותמיכה בהזדמנויות עסקיות משותפות, זאת תחת הסכם שיתוף הפעולה הקיים בין איטליה לישראל. תפקידי הארגונים יהיה לעודד את חבריהם בשתי המדינות ליטול חלק במיזמים משותפים.

התאחדות התעשיינים הישראלית והאיטלקית התחייבו להעניק שירותים יחודיים ואיכותיים לתמיכה בהקמה של חברות הייטק וסטארט-אפ וזאת בהתבסס על הנסיון הנצבר בחממות הטכנולוגיות.

כן יפעלו שני הגופים לארגון משלחות עסקיות לשתי המדינות, זאת במטרה להוציא לפועל שתופי פעולה טכנולוגיים ומחקריים.