החקלאים מאיימים: נסגור צמתים בכל הארץ

מוחים על מצוקת העובדים וטוענים כי ישבשו ביום ראשון את התנועה באמצעות כלים כבדים בצמתים ראשיות בכל רחבי הארץ


00:00 ,05.11.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

מוחים על מצוקת העובדים וטוענים כי ישבשו ביום ראשון את התנועה באמצעות כלים כבדים בצמתים ראשיות בכל רחבי הארץ
 
התאחדות חקלאי ישראל וארגוני המגדלים החליטו להסלים את המאבק בממשלה בעקבות סגירת השמים לכניסתם של עובדים זרים לחקלאות. ביום ראשון הקרוב, 8 בנובמבר, יפגינו החקלאים עם כלים כבדים וטרקטורים ב-13 צמתים מרכזיות ברחבי הארץ בו זמנית מצומת מחניים ועד לערבה.
 
מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום וילן, מסר כי ממשלת ישראל לא מותירה לחקלאים שום ברירה אלא להחריף את צעדי המחאה כדי להביא ליישום ההסכם שהממשלה חתמה איתם לפני חודשים מעטים. למרבה הצער הפעולות הנקודתיות שבוצעו עד כה לא נשאו פרי ולכן המאבק יהפוך לארצי ורחב היקף. "איננו מבקשים תוספת עובדים, כפי שיש המנסים להציג זאת, אלא שיתירו את בואם של 5000 עובדים מתאילנד במקום עובדים שסיימו את עבודתם אצלנו וחזרו לארצם במהלך השנה, וזאת במסגרת ההסכם שלפיו החקלאים התחייבו להקטנת מספר העובדים הזרים בחקלאות ב-9,000 תוך 6 שנים".
 
לדברי וילן, פקידי משרד הפנים מעלים חדשות לבקרים קשיים ודרישות נוספות כדי להתיר בואם של העובדים. "דבריו של שר הפנים, אלי ישי, על 'המחלות והסמים' שהעובדים כביכול מביאים איתם מוציאים את המרצע מן השק ומוכיחים שיש כאן מדיניות מסודרת והפקידים משרתים נאמנה את רצון אדונם. מיותר לציין שבחקלאות העסקת העובדים נעשית בצורה מסודרת ואף אחת מהרעות שציין השר לא רלוונטית למגזר זה".
 
על פי החלטת התאחדות חקלאי ישראל ביום ראשון יגיעו אלפי חקלאים ומשפחותיהם ל-13 צמתים שנקבעו יחד עם טרקטורים וכלים חקלאיים שעליהם יונפו דגלי ישראל. הצמתים שיחסמו הם: הערבה, הנגב, סעד, יד מרדכי, אחווה, שדה התעופה לוד, דרור, הרואה, פרדיס, מגידו, בית שאן, צמח ומחניים.
 
אנו מצטערים על כך שמאבקנו עומד לפגוע באזרחי המדינה, אומר וילן, אבל אין לנו כל ברירה. "לא נסכים שמדיניות פרטית של שר המנוגדת להחלטות הממשלה תפגע במקור פרנסתן של אלפי משפחות. המאבק שלנו צריך להיות חשוב לכל אזרח שומר חוק וסדר במדינת ישראל, כי אם החלטות הממשלה לא שוות את הנייר עליו הן חתומות, המשמעות היא התפרקות השלטון".