החקלאים בצעדי מחאה: לא נשחרר עובדים תאילנדים לארצם

טוענים כי הממשלה מפרה את ההסכם בנושא העובדים הזרים לחקלאות. חיים חדד, מרכז תחום העובדים הזרים: נבקש מהעובדים שתקופת עבודתם תמה להמשיך לעבוד בארץ


00:00 ,03.09.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

טוענים כי הממשלה מפרה את ההסכם בנושא העובדים הזרים לחקלאות. חיים חדד, מרכז תחום העובדים הזרים: נבקש מהעובדים שתקופת עבודתם תמה להמשיך לעבוד בארץ
 
מהתאחדות חקלאי ישראל נמסר כי בעקבות הפרת ההסכם בנושא אספקת העובדים הזרים לחקלאות מצד שר הפנים, אלי ישי, החליטו חקלאי ישראל לנקוט בצעד חריף ולהפסיק באופן מיידי את שחרור העובדים התאילנדים שסיימו תקופת עבודה של חמש שנים בארץ ואשרת השהייה שלהם פגה.
 
לדברי חיים חדד, מרכז תחום העובדים הזרים, החקלאים יפנו לעובדים שצריכים לחזור בימים אלו לבתיהם ויציעו להם להישאר ולהמשיך לעבוד בארץ למרות שתוקף האשרה הסתיים. "הממשלה לא מותירה לנו שום ברירה, אלא לעבור על החוק מאחר וכל הסיכומים שהגענו אליהם בנושא העובדים מופרים. אנו מעריכים שאחוז ניכר מהעובדים יסכימו להאריך את שהותם עמנו, אך כמובן שלא נחזיק אף אחד בכוח בניגוד לרצונו ומי שירצה יחזור לתאילנד במועד שנקבע".
 
מתחילת השנה עזבו את הארץ 4,000 עובדים תאילנדים שסיימו את עבודתם. בימים אלו היו אמורים להינתן האישורים להבאת העובדים המחליפים אך אלו מעוכבים תוך גרימת נזקים כבדים לחקלאים.
 
בישיבת חירום שקיים מזכ"ל התאחדות חקלאי ישראל, אבשלום וילן, בהשתתפות ראשי ארגוני המגדלים הוחלט על סדרת צעדי מחאה שילכו ויחריפו עד שהממשלה תקיים את ההסכם עליו חתמה במלואו. בכוונת החקלאים להגיע לשיבוש של אספקת התוצרת החקלאית לשווקים וליצור מחסור בפירות וירקות ועליית מחירם, לחסימת כבישים במשאיות ותוצרת חקלאית וצעדים נוספים.
 
במקביל גויסו שמאים על מנת לתעד את הנזקים הנגרמים במשקים החקלאים כתוצאה מהמחסור בעובדים ואשר עלולים להגיע למאות מיליוני שקלים. דו"חות השמאים ישמשו בסיס להגשת תביעות משפטיות נגד הממשלה על הפרת ההסכם.
 
מזכ"ל ההתאחדות חקלאי ישראל, אבשלום וילן, פנה במכתב בהול לראש הממשלה, בנימין נתניהו, על מנת שיתערב בנושא ויפעל לקיום ההסכם. עד כה המכתב לא נענה.