החקיקה האירופית החדשה לניהול כימיקלים - REACH

טיוטת החקיקה האירופית החדשה - Registration, Evaluation and Authorisation of Chemicals (ר"ת REACH), שאושרה לאחרונה בקריאה ראשונה בפרלמנט ובמועצה האירופים, היא המקיפה מאי-פעם בתחום ניהול הכימיקלים


00:00 ,09.02.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

טיוטת החקיקה האירופית החדשה - Registration, Evaluation and Authorisation of Chemicals (ר"ת REACH), שאושרה לאחרונה בקריאה ראשונה בפרלמנט ובמועצה האירופים, היא המקיפה מאי-פעם בתחום ניהול הכימיקלים.
 
החקיקה תחול על כל מי שמייצר או מייצא לאיחוד האירופי 1 טון ומעלה לשנה של כימיקלים בסיסיים, פורמולציות, חומרי-ביניים מבודדים וכימיקלים המצויים במוצרים מוגמרים (אלקטרוניקה, צעצועים, טקסטיל ועוד).
 
יצוין כי נושא התחולה המדויקת עדיין לא נסגר וייתכנו שינויים. עפ"י ההצעה, חומרים אלה יעברו רישום במאגר מרכזי, והמסוכנים במיוחד יצטרכו לעבור גם תהליך רישוי.
 
התמ"ת, בשיתוף התאחדות התעשיינים, מנסה להעריך את השפעתה של הצעת החקיקה על היצרנים ועל השוק הישראלי. במסגרת זו התבקש איגוד הכימיה בהתאחדות התעשיינים לבדוק מה הם החומרים הבעייתיים במיוחד שבמסגרת REACH(חומרי CMRs) המיוצרים או נצרכים ע"י חברות ישראליות (הרשימה הכוללת כ-1,400 חומרים).
 
פרטים נוספים לגבי החקיקה האירופית החדשה REACH, ניתן למצוא באתר האינטרנט של האיחוד האירופי בכתובת: http://europa.eu.int/comm/environment/chemicals/reach.htm.