החל מבצע שנועד לעודד יהודי התפוצות לרכוש מוצרי כחול-לבן

מאיר בר-אל: מבצע משותף לסוכנות היהודית ולמטה כחול-לבן בהתאחדות התעשיינים - לעודד יהודי התפוצות לרכוש מוצרי כחול-לבן


00:00 ,13.01.2004 מאת: מערכת פורט2פורט
מאיר בר-אל: מבצע משותף לסוכנות היהודית ולמטה כחול-לבן בהתאחדות התעשיינים - לעודד יהודי התפוצות לרכוש מוצרי כחול-לבן; מעריך - הוצאה חודשית של 50 דולר למשפחה יהודית בתפוצות לרכישת מוצרים תוצרת ישראל - תביא לתוספת של כ-20 אלף מועסקים למשק ולתעשייה הישראלית בשנה.

ארגון עובדי הסוכנות היהודית וההסתדרות הציונית העולמית ומטה כחול-לבן בהתאחדות התעשיינים, יוזמים מבצע משותף לעודד את יהודי התפוצות לרכוש מוצרי כחול-לבן. כך סוכם במפגש שנערך לאחרונה בין מטה כחול-לבן בהתאחדות התעשיינים לבין הסוכנות היהודית, בראשותו של מר יונה בצלאלי, יו"ר ארגון עובדי הסוכנות היהודית וההסתדרות הציונית ונשיא המועצה לשותפות כלכלית ישראל - תפוצות.

מאיר בר-אל, סמנכ"ל התאחדות התעשיינים ומנהל מטה "מיוצר בישראל" (כחול-לבן) שמסר על כך מעריך כי באם תרכוש משפחה יהודית בחו"ל מוצרים מתוצרת ישראל בהיקף מינימלי של כ-50 דולרים לחדש, יביא הדבר לתוספת של כ-20 אלף מועסקים למשק ולגידול של 3% במכירות התעשייה בשנה. דהיינו לתוספת מכירות של כ-7 מיליארדי ש"ח בשנה לתעשייה הישראלית.

בר-אל מציין, כי מבצע משותף זה מהווה את אחד הפתרונות ליציאתו של המשק הישראלי מהמשבר ולעידוד התעסוקה בארץ, תוך העמקת הקשר וההזדהות של יהודי התפוצות עם ישראל ותוצרתה. כל זה ב"מחיר" סמלי.

בר-אל מדגיש, כי עובדי הסוכנות היהודית וההסתדרות הציונית מקימים מועצה ציבורית במטרה לחלץ את המשק הישראלי מהמשבר בו הוא מצוי. בראש המועצה עומד יונה בצלאלי, שאף היה הוגה הרעיון למבצע המשותף של הסוכנות ומטה כחול-לבן בהתאחדות התעשיינים.