הושקה תוכנית לעידוד חברות מתחילות בתעשייה המסורתית

התוכנית הושקה הבוקר, במהלך כנס המדען הראשי במשרד הכלכלה, בשיתוף התאחדות התעשיינים


13:02 ,15.05.2014 מאת: מערכת פורט2פורט

המדען הראשי במשרד הכלכלה אבי חסון השיק הבוקר תוכנית חדשה לחברות מתחילות בתעשייה מסורתית להטמעת החדשנות והמו"פ. התוכנית הושקה בכנס המדען הראשי.

 

התוכנית כוללת הליך מקוצר להגשת בקשת סיוע במו"פ. אמר חסון "המשימה שלנו כיום היא למצות את הערך הכלכלי ולגרום לחברות להיות גדולות יותר ושלמות יותר. אנו שואפים לחברות בעלות פריון גבוה, הגברת חדשנות ומוכוונות ליצוא".

 

ההליך המקוצר מיועד לחברות המבקשות מענק עד 1 מיליון שקל ויכלול טפסים חדשים קלים למילוי והתחייבות למתן מענה לתהליך מלא במקסימום 10 שבועות. התוכניות החדשות למגזר התעשייה המסורתית הוכרזו במסגרת כנס המדען הראשי להטמעת החדשנות והמו"פ בתעשייה המסורתית.

 

בראש מטרות הכנס עומדות הרחבת החברות מתחום התעשייה המסורתית המסתייעות בתכניות התמיכה של המדען הראשי, סקירת מגוון התוכניות והחידושים שחלו בהן, ומתן פלטפורמה למענה לשאלות פרטניות של נציגי החברות השונות אודות התוכניות וההצטרפות אליהן. בנוסף יושק בכנס הליך הגשה מקוצר לתכניות מו"פ בהיקף כספי נמוך.

 

במהלך הכנס הוצגו עדכונים בנוגע לתנאי התמיכה בתוכנית התעשייה המסורתית ובראשה הענקת פטור מתשלום תמלוגים לתוכניות של חברות קטנות ובינוניות מתחילות במו"פ והשקת הליך הגשה מקוצר לתוכניות מו"פ בהיקף כספי נמוך,  בכדי לעודד ולהקל על חברות מתחום התעשייה המסורתית להצטרף למשפחת החברות המיישמות תהליכי חדשנות ומו"פ על ידי צמצום החסמים העומדים בפניהם.

 

שר הכלכלה נפתלי בנט ציין כי משרד הכלכלה פועל בכדי לקדם את החדשנות בתעשייה המסורתית: "אם לא נזריק לתעשייה המסורתית את יסוד החדשנות – היא פשוט לא תתקיים. לא תהיה מגבלת תקציב להשקעה בחדשנות בתעשייה המסורתית. כל מי שיפנה אלינו עם תוכנית טובה – יקבל סיוע".

 

נשיא התאחדות התעשיינים צביקה אורן בירך על המסלול החדש והמקוצר לעידוד חדשנות בתעשייה המסורתית הקטנה והבינונית, שהמדען הראשי יצר בשיתוף פעולה עם התאחדות התעשיינים. אמר אורן: ״יש לחזק תעשייה אותנטית מקומית. לשמחתי גדל פה דור של צעירים ׳חוצפנים׳ במובן הטוב של המילה, שמוכנים ללכת אחרי החלום שלהם ועלינו לסייע להם; לחלוק עימם את הסיכון ולדחוף אותם קדימה. זה בדיוק מה שעושה המדען הראשי, ועושה טוב".

 

הוסיף חסון: "מדינות העולם מבינות כיום יותר מאי פעם שחדשנות זה לא משהו שנלמד באוניברסיטאות, אלא דבר הכרחי וחיוני לכל כלכלה ומשק. המשימה שלנו כיום, היא למצות את הערך הכלכלי ולגרום לחברות להיות גדולות יותר ושלמות.

 

"אנו שואפים לפריון גבוה ולהגברת חדשנות ומוכוונות ליצוא. כל זאת, לצד הבטחת התחרותיות העתידית. אנו חיים בעידן של חוסר וודאות בשוק הגלובלי,  אנו חיים בעידן של מפנה היסטורי לפעילות במדינות ה – BIRC בדגש על מדינות סין והודו. העולם הכלכלי החדש, הוא עולם של שיתופי פעולה. הלחץ של הגלובליזציה והצורך להתחרות במוצרים מיובאים, הוא בוודאי נכון בתעשייה המסורתית והאתגר הוא לייצר את הבידול שיאפשר להתחרות אל מול כולם.

 

"אנו לא מצפים מהחברות בענף למה שאנו מצפים מהחברות בעולם ההייטק. האתגרים הם אדירים ואנו מבינים את זה. זה דורש שינוי בכל הארגון וזה נורא קשה. מדובר באתגר אדיר, אבל זו המטרה שלנו – לתת את אותה הדחיפה שתאפשר לחברות בתעשייה המסורתית לפתח את 'הדבר הבא'. אנו נעזור לכם – נמפה את הפערים, האתגרים והקשיים ובאמצעות המכינה למו"פ, נסייע לכם להגיש בקשה".