הושגה הסכמה בין מקורות ו"מי גולן"

חברת מקורות החלה למלא את מאגרי המים בגולן. העיכוב במילוי המאגרים גרם לאי מילוי של 2.5 מיליון קוב ובשל כך עלולים חקלאי הגולן להזדקק לשאיבת מים מהכנרת בקיץ תוך בזבוז אנרגיה


00:00 ,16.02.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

חברת מקורות החלה למלא את מאגרי המים בגולן. העיכוב במילוי המאגרים גרם לאי מילוי של 2.5 מיליון קוב ובשל כך עלולים חקלאי הגולן להזדקק לשאיבת מים מהכנרת בקיץ תוך בזבוז אנרגיה
 
חברת מקורות החלה אתמול (יום רביעי, 15 בפברואר) למלא את מאגרי המים בגולן לאחר שהושגה הסכמה בנושא עם אגודת המים "מי גולן". על פי ההסכמה בתוך שבועיים אמורים להיפתר חילוקי הדעות בין מקורות למי גולן ביחס לגובה חוב העבר.
 
יו"ר אגף המשק בהתאחדות חקלאי ישראל, ראובן טנא, מסר שטוב שחברת מקורות החליטה להתחיל במילוי המאגרים, אך יתכן שההחלטה התקבלה מאוחר מדי ויגרם נזק למשק המים של הגולן. על פי הערכה, חברת מקורות תצליח למלא עד סוף החורף כשישה מיליון קוב בלבד מתוך עשרים מיליון קוב שחסרים במאגרים. אם לא יהיה גשם משמעותי עם שטפונות עד סוף החורף בגולן, המאגרים לא יתמלאו ויתכן שבקיץ יחסרו לחקלאי הגולן מים. עוד הוסיף, כי כחברה מונופוליסטית חצתה מקורות קו שאסור היה לחצותו בשום מחלוקת עם חקלאים.
 
יו"ר התאחדות חקלאי ישראל, יוסטה בלייר, אמר שאסור שהחקלאים או משק המים הלאומי יהיו בני ערובה בידי חברת מקורות לפתרון מחלוקות כספיות. במדינת ישראל יש מערכת משפט מסודרת שבה ניתן להסדיר חילוקי דעות. העיכוב במילוי המאגרים היה שימוש לא מושכל בכוחה של חברת מקורות כמי שידה נמצאת על השיבר.
 
רכז המים בהתאחדות חקלאי ישראל, יורם תמרי, שליווה את המאבק למילוי מאגרי הגולן, אמר שאם יחסרו מים במאגרי הגולן לא יהיה מנוס משאיבה יקרה של מים מהכנרת לגולן בקיץ תוך בזבוז משווע של אנרגיה ופגיעה במשק המים הלאומי. המצב שבו בנחלי הגולן אין מספיק זרימה טבעית בנחלים קורה אחת לכמה שנים ולצערנו קרה השנה. על פי הנחית נציב המים מילוי המאגרים היה צריך להתחיל בחודש ינואר והפסדנו חודש מאוד יקר בשל מאבקי הכוח של מקורות. בכך נמנעה הזרמה קריטית של 2.5 מיליון קוב למאגרים.