הוקמה רשות התעופה האזרחית - אבל אין לה מבנה ארגוני, תקנים ותקציב


02:35 ,15.05.2005 מאת: מערכת פורט2פורט
רשות התעופה האזרחית הוקמה שלשום, על פי חוק שנכנס לתוקפו, ותחליף את מינהל התעופה האזרחית. ואולם לרשות החדשה אין עדיין מבנה ארגוני, תקנים, כח אדם מקצועי ותקציב. ל-TheMarker נודע כי בדיון שנערך בשבוע שעבר נזף שר התחבורה, מאיר שטרית, באנשי משרדו על כך שאינם עומדים בלוח הזמנים בהכנת התוכנית למימושו המעשי של החוק החדש. הוא הורה להם לזרז את הטיפול בעניין.



החוק אמור בין היתר לשפר את יכולת הפיקוח והבקרה של הגוף החדש על חברות התעופה, בהן אל על. זאת באמצעות גיוס כוח אדם נוסף, וכן בניית תקציב גדול יותר שיהיה מבוסס על גבייה ריאלית של אגרות שירותים, לדוגמה, מתן רישיונות טיס.



ראש מינהל התעופה האזרחית, אודי זוהר, אמר בתגובה: "יש תמיכה מאוד גדולה משר התחבורה, מאיר שטרית, כדי שהרשות תיבנה באופן חד וברור במטרה לתת מענה לצורכי התעופה בישראל, אשר הולכים ומתפתחים".



יועץ התקשורת של שר התחבורה אמר בתגובה: "לא היתה כל נזיפה. בישיבה נדון סטטוס מינהל התעופה לקראת כניסת החוק לתוקפו ויישומו".



הכי כדאי במאי: מחירי חופשות וטיסות נמוכים עתה ב-20% לעומת פסח והקיץ



זה הזמן לצאת לחופשה (למי שיכול להרשות לעצמו). מזג האוויר אביבי ובאתרים בחו"ל ובישראל לא משתרכים תורים ארוכים. גם המחירים, אומרים בחברות הנסיעות, נוחים עתה. להערכת החברות, המחירים לנופש בחו"ל ירדו במאי ברוב היעדים בכ-20% לעומת המחירים בפסח ובישראל ב-30%-20%; לקראת יוני יחזרו המחירים לרמתם הרגילה, כלומר, עלייה של 20%-10%.



כך, בטיסת שכר לארצות הברית אפשר למצוא הזדמנויות ב-600 דולר לכרטיס; באוגוסט יהיה המחיר כ-850 דולר. סמנכ"ל השיווק של אופיר טורס, יהודה זפרני, אומר כי אל על יצאה במבצע של 579 דולר ומסים לניו יורק בתאריכים נבחרים במאי - הוזלה ממוצעת של 25%-20%. ישראייר יצאה במבצע של כרטיס שני לניו יורק בהנחה של 50% לניו יורק.



אפרים קרמר, מנכ"ל חברת אשת טורס, מציין כי לאחר פסח ניכרת ירידה בביקושים הגורמת לירידת מחירים ומבצעים רבים. לדוגמה, בפסח היה מחיר חבילה של 4 לילות באיסטנבול 415 דולר לאדם; במאי מחיר אותה חבילה הוא 299 דולר.



בחברת קשרי תעופה מציינים את קלאב ריקסוס טקירובה, מועדון יוקרתי לא רחוק מקמר שבטורקיה, שבו מחיר חבילה לשלושה לילות במאי על בסיס כל כלול הוא 499 דולר וביוני 540 דולר.



בצבר תיירות ונופש מביאים לדוגמה טיול מאורגן לברצלונה שבספרד, שמחירו היה בפסח 900-800 דולר על פי משך הטיול; במאי ירד מחירו ל-700-600 דולר. הצעות נוספות: חבילה לטוסקנה הכוללת טיסה, וילה לשבוע ורכב שכורם ב-550 שקל לאדם בנסיעה של 4 אנשים לעומת 650 יורו לאדם בפסח; חבילה לבנגקוק הכוללת טיסה ו-7 לילות במלון 4 כוכבים בכ-900 דולר לעומת מחיר בפסח של 1,000 דולר.



גם בישראל, אומר גבי סלוב, מנהל השיווק בצבר, אפשר למצוא מחירים נוחים. לדוגמה, במלון אמבסדור באילת מחיר חבילה ל-3 לילות בסוף שבוע בחצי פנסיון היה בפסח 3,500 שקלים ובמאי החל מ-1,570 שקלים; בסוף יוני המחיר עולה ל-2,900 שקל. במלון שרתון מוריה בטבריה מחיר חבילה ל-3 לילות בסוף שבוע כולל ארוחת בוקר לזוג היה בפסח 4,200 שקל ובמאי ירד ל-2,700 שקלים; ביולי צפוי המחיר לעלות ב-10% לפחות.