הוקם פורום ישראלי לקניין רוחני באיגוד לשכות המסחר

נציגי הפורום מתכננים שורה של פעילויות, בין היתר: הקמת שדולה בכנסת לקידום קניין רוחני והפקת דו"ח מקיף ראשון מסוגו לסקירת מצב הקניין הרוחני במדינת ישראל


00:00 ,28.08.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

נציגי הפורום מתכננים שורה של פעילויות, בין היתר: הקמת שדולה בכנסת לקידום קניין רוחני והפקת דו"ח מקיף ראשון מסוגו לסקירת מצב הקניין הרוחני במדינת ישראל
 
איגוד לשכות המסחר הקים לאחרונה את ה"פורום הישראלי לקניין רוחני", במטרה להביא לשיפור במדיניות ההגנה על זכויות הקניין הרוחני בישראל, ולהתאימה לסטנדרטים הנהוגים במדינות ה-OECD.
 
לראשונה בישראל, מוקם גוף בלתי תלוי בו חברים נציגי תעשיית התרופות, התוכנה, המוזיקה ואחרים – שיפעלו למען קידום הנושא. תחום הקניין הרוחני מהווה מרכיב חשוב ביכולתו של משק מודרני לעודד פיתוח וחדשנות. באמצעות גוף זה ניתן יהיה לפתח את המשאב האנושי המצוי בישראל, ולעודד את פעילותן של חברות רב לאומיות מבוססות מו"פ בישראל.
 
לדברי אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, "הקמתו של פורום לקניין רוחני הופכת חיונית ביותר, נוכח הצורך ליצור בישראל חזית מגובשת ורחבה בתחום הפרוץ מאוד של הגנה על קניין רוחני."
 
נציגי הפורום מתכננים לשנה הקרובה שורה של פעילויות, בין היתר: הקמת שדולה בכנסת לקידום קניין רוחני; הפקת דו"ח מקיף, ראשון מסוגו, לסקירת מצב הקניין הרוחני במדינת ישראל. מהארגון נמסר כי "הכוונה להכין עבודה מפורטת ומעמיקה, שתספק תמונה מקיפה של רמת ההגנה על זכויות הקניין הרוחני של כל אחת מהתעשיות בישראל, ואשר תסקור את הבעיות הבוערות בתחומים שונים, כמו חינוך, חקיקה, אכיפה, שפיטה ועוד".
 
כמו כן הפורום מתכנן לארגן בנובמבר השנה כנס מרכזי, שכותרתו "האם יש למדינת ישראל מדיניות בתחום הקניין הרוחני". בכנס ישתתפו נציגי התעשיות, גורמי ממשל בכירים בישראל, נציגי האקדמיה, משרדי עריכת דין ואחרים.