הוקם מיזם למתכות קלות לישראל

המיזם כולל 7 מפעלים ויפעל בתקציב של 12.5 מיליון שקל לפעילות בשנה הראשונה. המיזם יביא לגידול שנתי של יותר מ-300 מיליון דולר ביצוא תעשיית המתכת


00:00 ,09.07.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

המיזם כולל 7 מפעלים ויפעל בתקציב של 12.5 מיליון שקל לפעילות בשנה הראשונה. המיזם יביא לגידול שנתי של יותר מ-300 מיליון דולר ביצוא תעשיית המתכת
 
בימים האחרונים הוקם המיזם למתכות קלות לישראל. המיזם כולל 7 מפעלים חברי התאחדות התעשיינים:  אלובין, אורטל, מגנזיום ים המלח, כבירן, אומן, מתכת כרמל ופל בם. מפעלים נוספים מגלים התעניינות בהצטרפות למיזם.
 
המיזם יצא לדרך כתוצאה מיוזמה משותפת של פרופסור אלי אגיון מאוניברסיטת בן גוריון, בבאר שבע וד"ר זמיר קורן מהטכניון בחיפה, בשיתוף איגוד תעשיות המתכת והחשמל בהתאחדות התעשיינים ומפעלים בתחום המתכת.
 
המדען הראשי במשרד התמ"ת, ד"ר אלי אופר, כבר אישר תקציב של 12.5 מיליון שקל לפעילות המיזם בשנה הראשונה.
 
להערכת יהודה היימן, מנהל איגוד תעשיות המתכת והחשמל בהתאחדות התעשיינים, תוצרי המחקר והפיתוח של המיזם ישפרו את הביצועים העסקיים של ענף המתכת בישראל ויביאו לתוספת יצוא לתעשיית המתכת והחשמל של כ-10% בשנה. מדובר בתוספת יצוא של יותר מ-300 מיליון דולר בשנה וליצירתם של כ-4,000 מקומות עבודה חדשים.
 
תוכנית הפעולה של המיזם, הפועל במסגרת תוכנית מגנ"ט של משרד התמ"ת בראשותו של אילן פלד, כוללת ביצוע מחקר ופיתוח משותף של טכנולוגיות לייצור ועיבוד מתכות קלות כמו יציקה, עיבוד פלסטי, פיתוח סגסוגת חדשות ופיתוח טכנולוגיות גימור. המטרה היא לתת עדיפות לקידומן של תעשיות מסורתיות בישראל שיש בכוחן לפתח יתרון טכנולוגי יחסי, על פני תעשיות מקבילות בחו"ל.
 
ליו"ר המיזם נבחר רונן יואלי, מנכ"ל חברת אמן. התוכנית האסטרטגית של המיזם למתכות קלות מתפרסת על פני 3 שנים, כאשר במהלכן ייעשו מאמצים לצרף למיזם חברות ישראליות נוספות, היכולות לתרום ולקדם את תחום המתכות הקלות בארץ.
 
היקף השוק העולמי בתחום המתכות הקלות נאמד ביותר מ-40 מיליארד דולר במושגים של חומרי גלם ונאמד ביותר מ-100 מיליארד דולר, במושגים של חלקים סופיים.