הוקם מטה חירום משותף לאיגוד לשכות המסחר ולשכת המסחר חיפה

המטרה העיקרית של מטה החירום - השגת פיצוי הולם לעסקים שנפגעו במלחמה. נשיא לשכת חיפה בישיבת חירום מיוחדת: כ-10,000 מהעסקים בצפון על סף פשיטת רגל, אנחנו נמשיך להילחם. אוריאל לין תקף את התנהלות הממשלה


00:00 ,09.08.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

המטרה העיקרית של מטה החירום - השגת פיצוי הולם לעסקים שנפגעו במלחמה. נשיא לשכת חיפה בישיבת חירום מיוחדת: כ-10,000 מהעסקים בצפון על סף פשיטת רגל, אנחנו נמשיך להילחם. אוריאל לין תקף את התנהלות הממשלה
 
"אנחנו היום בחיפה חזית לכל דבר, העורף הוא בתל אביב ובירושלים, ואת הלוחמים בחזית הזו אסור להפקיר, גם אם הפגיעות שלהם הן כלכליות" כך אמר עודד פלר, נשיא לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון בישיבת חירום של נשיאות איגוד לשכות עם נשיאות לשכת המסחר והתעשייה חיפה והצפון. הישיבה כונסה בחיפה להזדהות עם העסקים באזור הסובלים כבר חודש מהפגזות ולדיון חירום כיצד להשיג לעסקים פיצוי הולם על נזקיהם. הוא ציין כי כ-10,000 מהעסקים בצפון, כרבע מכלל העסקים, על סף פשיטת רגל בשל המצב.
 
אוריאל לין, נשיא איגוד לשכות המסחר, תקף את התנהלות הממשלה. "התנהלות גרועה מולידה הסדרים גרועים" אמר. "קוראים להסדר שנחתם 'שיפוי המגזר העסקי'. אין למגזר העסקי שום שיפוי על נזקיו. המדינה מכסה את תשלום השכר של העובדים שנעדרו מהעבודה. מה שנותר, על פי ההסדר, אינו מכסה אפילו את ההוצאות הנלוות של עלויות השכר, וודאי לא את הנזקים של אבדן חודש עבודה, הוצאות קבועות שנמשכות, היעדר הכנסות, ירידות ערך מלאי וכדומה".
 
אם המגזר העסקי יקרוס - כל האוכלוסייה בחיפה ובצפון תיחלש, הזהיר לין. הממשלה מתנהגת כאילו זו המלחמה של חיפה והצפון לא של המדינה כולה. "צריך להבין, אין כאן תחינה של העסקים בחיפה והצפון על חסדים. זכותם המלאה לקבל פיצוי על הנזקים שלהם. זו הדרך היחידה של המדינה להשתתף איתם במקצת מהעול המוטל עליהם. אנחנו נילחם שקולם יישמע".
 
פלר ציין עוד כי נציגי כל הארגונים הכלכליים באזור, להוציא התעשיינים, הודיעו על התנגדותם להסדר. "הודענו לשרי הממשלה על עמדה זו, ביקשנו – אל תחתמו וההסכם בכל זאת נחתם. אנחנו לא נעזוב את הנושא. שלא יחשבו שאחרי הפסקת האש נלקק את הפצעים ונמשיך הלאה. במרכז הארץ לא מבינים את העוצמה והאנרגיות של הזעם והתסכול כאן. הם לא ייעלמו בלי פתרון".
 
בישיבה נשמעו דרישות למאבק מיליטנטי, אפילו למרד מסים. בסיכומו של דבר הוחלט על הקמת מטה חירום משותף לאיגוד לשכות המסחר וללשכת המסחר חיפה, מטה שייאבק להפוך את ההסכם, שהפך בינתיים לחוק, לחלק מהסדר כולל שידאג לבעלי העסקים, כפי שדאגו לפיצוי לחקלאים ולמלונאים בהסדר שתנאיו שונים.