הוענקו פרסי התעשייה ופרסי מפעל חיים לתעשייניות ותעשיינים פורצי דרך

זאת במעמד נשיא המדינה, יצחק הרצוג. נשיא התאחדות התעשיינים: ״הזוכים הובילו לחדשנות בתחומם, יצרו עשרות עד אלפי מקומות עבודה חדשים במשק, חיזקו את היצוא והכלכלה הישראלית, ומהווים גאווה לאומית אמיתית לחברה בישראל״


12:35 ,21.11.2021 מאת: מערכת פורט2פורט

על רקע חגיגות שנת ה- 100 להתאחדות התעשיינים, ההתאחדות העניקה ביום חמישי האחרון בערב, בטקס חגיגי במלון דיוויד אינטרקונטיננטל בתל-אביב, תשעה פרסי ״פרס התעשייה״ ו-״פרס מפעל חיים״ בתעשייה ע״ש אריה שנקר ז״ל״ לשנת 2021 - הפרס היוקרתי ביותר במגזר העסקי בישראל.

 

הזוכים בפרס נבחרו בעקבות הישגיהם יוצאי הדופן והצטיינותם בניהול החברות שהובילו אותם להישגים פורצי דרך, גילוי חדשנות, יוזמה וחזון בתחום הפיתוח התעשייתי, וכן תרומתם לתעשייה, לקהילה ולמדינה.

 

הזוכים גם מייצגים את המגוון החברתי העשיר של מדינת ישראל, וכוללים נשים וגברים ובני החברה היהודית, הערבית, הדרוזית והנוצרית.

 

באירוע הושק בנוסף אלבום ה-100 של התאחדות התעשיינים המספר באופן גרפי את את סיפורן של חברות התעשייה וההיי-טק המובילות בישראל. האלבום גם הוענק במעמד ההשקה לאזרח הראשון, נשיא המדינה, יצחק הרצוג.

 

נשיא המדינה פתח את הכנס החגיגי ואמר כי ״אם הייתי צריך לחשוב על המושג הראשון שעולה בראשי כאשר מדברים על תעשייה ישראלית, הייתי בוחר ללא ספק בצמד המילים: גאווה לאומית. התעשייה הישראלית היא גאווה לאומית של ממש. גאווה הנתונה בראש ובראשונה לכם, מנהלות ומנהלים, יזמות ויזמים, הנושאים את כלכלת ישראל על כתפיכם. בתבונה, ביצירתיות ובהצלחה מעוררות השראה. זוהי גאווה בתעשייה פורצת-דרך, היוצרת מקומות עבודה במשק הישראלי, המעודדת יצירתיות ומטפחת חדשנות שבאה לידי ביטוי במגוון עצום של מוצרים מתוצרת כחול לבן. המגוון הרחב והמיוחד שאנו רואים היום בקבלת הפרסים - אלו לצד אלו ערבים ויהודים, גברים ונשים, ממחיש את המגוון החברתי העשיר המתקיים בתעשייה הישראלית״.

 

נשיא התאחדות התעשיינים ויו״ר נשיאות המעסיקים והעסקים, ד״ר רון תומר, בירך את הזוכים ואמר כי ״הזוכים הערב הובילו לחדשנות בתחומם, יצרו עשרות עד אלפי מקומות עבודה חדשים במשק, חיזקו את היצוא והכלכלה הישראלית, תמכו בעשייה חברתית ופילנטרופית ומהווים גאווה לאומית אמיתית לחברה בישראל. הם אלו שמדי יום הם קמים בבוקר, ועד השעות הקטנות של הלילה נאבקים למען מה שהם מגדירים פרויקט חייהם. הם רואים בתעשייה הישראלית את הציונות האמיתית. הפרחת השממה. ייצור של מוצרים חדשים מאפס ושיווקם לכל רחבי העולם, עם תווית האיכות והמצוינות של ׳מיוצר בישראל׳. הזוכים המדהימים מציגים את פניה היפות של החברה הישראלית על גווניה״

 

שרת הכלכלה והתעשייה, אורנה ברביבאי: ״טקס הענקת זוכי פרס התעשייה ופרס מפעל חיים לשנת 2021, הוא עוד הזדמנות להוקיר את העשייה של אלו המובילים את התעשייה הישראלית ותורמים להנעת המשק והכלכלה לאורך כל השנה. מגפת הקורונה אילצה את התעשיינים ליצור פתרונות יצירתיים כדי שפעילות המשק תמשיך כסדרה. אמשיך לייצג את התעשייה בהובלת מדיניות שתאפשר משק פתוח מתוך הבנה בחיוניות שלו ליציבות הכלכלה האיזורית, יצירת מקומות עבודה והשקעה בפיתוח איזורי תעשייה ברחבי הארץ ובפריפריה בפרט. גיוון הזוכים השנה מעיד שהעבודה והתעשייה הם גשר למימוש המשאב האנושי חוצה מגזר, מגדר או דת. תרומת התעשייה לחוסן הלאומי של מדינת ישראל הייתה ותמשיך להיות משמעותית גם בעתיד״.

 

הזוכים ב״פרס התעשייה״ הנם - על פי סדר הא׳-ב׳: מנכ״ל אורבונד תעשיות גבס ומוצריו בע״מ, אודי בן אורי, מנכ״לית אגס ירוק מסחר ושירותים בע״מ, ג׳וליה זהר, מייסדת ובעלים של חברת עמיסל-עמית תעשיות בע״מ, חנה מנור, מנכ״לית ומייסדת חשמל מארי הנדסה בע״מ, מארי ליבס ומנכ״ל ומייסד BATM טכנולוגיות מתקדמות בע״מ, צבי מרום.

 

הזוכים ב״פרס מפעל חיים בתעשייה ע״ש אריה שנקר ז״ל״ הנם יו״ר לוריאל ישראל בע״מ, גד פרופר, בעלי חברת ״גליה להב״, גליה להב, מנכ״ל א.מ.ג חברה לייצור ושיווק יריעות ואריזות פלסטיק בע״מ, סאלח רמאל, ומייסד KLA העולמית ו-KLA ישראל, קן לוי.