הבורסה השבדית מחזרת אחרי החברות הישראליות

משלחת בראשותו של מנכ"ל התאחדות התעשיינים תהיה ב-24 במאי אורחת נשיא הבורסה OMX וראשי הסקטור הפיננסי בשבדיה; היקף הסחר בבורסה זו נאמד בכ-2 מיליארדי דולרים ביום; מעריך - תוך 3 שנים יונפקו כ-5 חברות ישראליות בבורסה השבדית


00:00 ,01.05.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

משלחת בראשותו של מנכ"ל התאחדות התעשיינים תהיה ב-24 במאי אורחת נשיא הבורסה OMX וראשי הסקטור הפיננסי בשבדיה; היקף הסחר בבורסה זו נאמד בכ-2 מיליארדי דולרים ביום; מעריך - תוך 3 שנים יונפקו כ-5 חברות ישראליות בבורסה השבדית.
 
הבורסה השבדית OMX מחזרת אחר החברות הישראליות. משלחת בראשותו של יורם בליזובסקי, מנכ"ל התאחדות התעשיינים תהיה ב-24 במאי אורחת נשיא הבורסה וראשי הסקטור הפיננסי בשבדיה.
 
מנכ"ל התאחדות התעשיינים הוסיף כי במשלחת אמורים להשתתף נציגי חברות ישראליות המעוניינים לבדוק אפשרות להנפיק בבורסה השבדית, אשר היקף הסחר היומי בה נאמד בכ-2 מיליארדי דולרים ביום והיא השלישית בגודלה באירופה.
 
בליזובסקי מעריך כי תוך 3 שנים יונפקו כ-5 חברות ישראליות בבורסה זו, כאשר נכון להיום אף חברה ישראלית עדיין לא מונפקת בה.
 
בליזובסקי ציין כי אנשי העסקים בשבדיה מגלים לאחרונה עניין רב בחברות הישראליות ובהנפקתן בבורסה השבדית. כיום פועלות בשבדיה 627 חברות ישראליות.
 
יצויין כי שווי השוק של 300 החברות הנסחרות בבורסה השבדית עמד בשנת 2004 על כ-400 מיליארד דולרים, כאשר 34% משווי המניות בבורסה זו הינה בידי זרים. לשבדיה יותר מ-70 אמנות כפל מס כולל עם ישראל, דבר הגורם לכך שמשקיעים זרים פטורים מתשלום מס על חלוקת דיבדנד.
 
יצויין כי המשק השבדי צומח בשנים האחרונות פי 2 – 4 מזה של כלכלות גוש היורו והוא רווי בכסף רב מאוד, מה שהופך הנפקות של חברות ישראליות בו לכדאיות.
 
בליזובסקי ציין כי בביקור יושם דגש על הכרת הבורסה, הסקטור הפיננסי, הבנקים, קרנות ההשקעה והנאמנות שהינן בעלי הון של עשרות מליוני יורו כל אחת. כאשר לכל חבר במשלחת יאורגנו מפגשים עסקיים.
 
יצויין כי ארגון הביקור נעשה בשיתוף עם שגרירות ישראל בשבדיה.