האצה בקצב צמיחת התעשייה בנובמבר-דצמבר 2004

בחודשים אוקטובר - נובמבר 2004 נמשכה ההאצה בקצב צמיחת התעשייה - גידול של 2.9% בתפוקת התעשייה. כן נקלטו 2,650 עובדים בתעשייה. כך מסרה נירה שמיר, ראש אגף כלכלה בהתאחדות התעשיינים בהסתמכה על ניתוח חודשי של מצב התעשייה שערכו כלכלני התאחדות התעשיינים


00:00 ,15.02.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

נירה שמיר: בחודשים אוקטובר - נובמבר 2004 נקלטו 2,650 עובדים בתעשייה; האצה בקצב צמיחת התעשייה - גידול של 2.9% בתפוקת התעשייה.
 
בחודשים אוקטובר - נובמבר 2004 נמשכה ההאצה בקצב צמיחת התעשייה - גידול של 2.9% בתפוקת התעשייה. כן נקלטו 2,650 עובדים בתעשייה. כך מסרה נירה שמיר, ראש אגף כלכלה בהתאחדות התעשיינים בהסתמכה על ניתוח חודשי של מצב התעשייה שערכו כלכלני התאחדות התעשיינים.
 
שמיר מציינת, כי כ-45% מקליטת העובדים בתעשייה בחודשים אלה, נגזרו מקליטת עובדים בענפי ההייטק, כ-27% נגזרו מקליטת עובדים בקבוצת ענפי הטכנולוגיה המעורבת מסורתית, כ-17% נוספים נגזרו מענפי הטכנולוגיה המעורבת עילית וכן כ-11% מקליטת עובדים בענף הטכנולוגיה המסורתית.
 
מהניתוח החודשי של התאחדות התעשיינים עולה, כי עלייה של 1.5% - שהם כ-1,240 מועסקים, נרשמה במצבת עובדי ענפי ההייטק- (רכיבים אלקטרוניים, ציוד לבקרה ופיקוח וציוד רפואי ומדעי, ציוד תקשורת אלקטרוני, תרופות וכלי טייס), בחודשים אוקטובר – נובמבר 2004 לעומת הרבע השלישי אשתקד; עלייה של 0.9% - שהם כ-480 מועסקים, נרשמה במצבת עובדי קבוצת ענפי הטכנולוגיה המעורבת עילית, (כימיקלים וזיקוק נפט (ללא תרופות) מכונות וציוד, מנועים וציוד חשמלי). בנוסף, נרשם גידול של 0.7% שהם כ-730 מועסקים במצבת עובדי קבוצת ענפי הטכנולוגיה המעורבת מסורתית, (כרייה וחציבה, מינרלים אל מתכתיים, מוצרי גומי ופלסטיק, מתכת בסיסית ומוצרי מתכת).
 
מהניתוח עולה כי קליטת עובדים מתונה ביותר של 0.2% - שהם כ-300 מועסקים, נרשמה באוקטובר – נובמבר 2004 בקבוצת ענפי הטכנולוגיה המסורתית, (מזון, משקאות וטבק, טקסטיל והלבשה, עור והנעלה, נייר ומוצריו, דפוס והוצאה לאור, עץ ורהיטים), לעומת הרבע השלישי אשתקד.
 
שמיר מדגישה, כי העלייה בתפוקת התעשייה בחודשים אוקטובר-נובמבר 2004, נגזרה מעלייה חדה בתפוקת ענפי הטכנולוגיה העילית,לצד עלייה בתפוקת ענפי הטכנולוגיה המעורבת עילית.עליות אלו קוזזו בחלקן על-ידי הנסיגה בתפוקת ענפי הטכנולוגיה המעורבת מסורתיתוהנסיגה הקלה בתפוקת ענפי הטכנולוגיה המסורתית. ראש אגף כלכלה בהתאחדות התעשיינים סבורה, כי לא מן הנמנע, כי חלק מההאצה בקצב צמיחת התעשייה בחודשים אלו, נגזרה מאפקט ה"תיקון" ברמת הפעילות בתום השביתה בנמלים (שהתרחשה בחודשים יולי- אוגוסט 2004), שכן ישנם מפעלים שנאלצו להמתין עוד שבועות רבים לאחר תום השביתה לשחרור סחורות.
 
ראש אגף כלכלה בהתאחדות התעשיינים מציינת, כי בחודשים אוקטובר – נובמבר 2004 נרשמה עלייה ריאלית חדה של 6.2% בתפוקת קבוצת ענפי הטכנולוגיה העילית. עלייה ריאלית משמעותית, של 4.2% נרשמה בתפוקת קבוצת ענפי הטכנולוגיה המעורבת עילית; שמיר מציינת, כי מנגד, נרשמה נסיגה ריאלית של 1.2% בחודשים אלו בתפוקת קבוצת ענפי הטכנולוגיה המעורבת מסורתית. במקביל, נרשמה נסיגה קלה של 0.3% בתפוקת קבוצת ענפי הטכנולוגיה מסורתית.
 
עוד עולה מניתוח התאחדות התעשיינים כי בחודשים אלו נרשמה עלייה ניכרת של 5.2% בפריון העבודה בתעשייה, זאת לאחר עלייה של 1.3% ברבע השלישי של 2004. שמיר מציינת, כי העלייה נגזרה מגידול בפריון של כל קבוצות ענפי התעשייה, כאשר עלייה חדה ביותר של כ-8% נרשמה בפריון קבוצת ענפי הטכנולוגיה העילית, לצד עלייה חדה של כ-5% בפריון קבוצת ענפי הטכנולוגיה המעורבת עילית.