האוצר והתמ"ת: 55 מיליון דולר נוספים לקרנות מחקר ופיתוח

מדובר על שלוש קרנות מו"פ בתחומי התעשייה, המדע והחקלאות בהן מתקיים שיתוף פעולה ישראלי-אמריקני


00:00 ,04.01.2010 מאת: מערכת פורט2פורט

מדובר על שלוש קרנות מו"פ בתחומי התעשייה, המדע והחקלאות בהן מתקיים שיתוף פעולה ישראלי-אמריקני
 
שר האוצר, ד"ר יובל שטייניץ, ושר התמ"ת, בנימין (פואד) בן-אליעזר, החליטו להקצות תקציב נוסף של 55 מליון דולר להגדלת שלוש קרנות מו"פ בהן מתקיים שיתוף פעולה ישראלי-אמריקני: קרן BIRD, קרן BSF וקרן BARD, הפועלות בתחומי התעשייה, המדע והחקלאות בהתאמה.
 
משרד האוצר הקצה לנושא 40 מיליון דולר, ואילו המדען הראשי במשרד התמ"ת, ד"ר אלי אופר, החליט להקצות  15 מיליון דולר נוספים לקרן BIRD.
 
המהלך נעשה מתוך הכרה בחשיבותם של המחקר והפיתוח והחדשנות הטכנולוגית כמנועי צמיחה מרכזיים של המדינות המפותחות, ומתוך רצון להמשיך ולעודד את שיתופי הפעולה המדעיים, התעשייתיים, והטכנולוגיים בין חוקרים מצטיינים ובין חברות תעשייתיות בשתי המדינות.
 
זאת ועוד, החלטה זו באה על  רקע מפגש של פורום ה-JEDG, הפורום השנתי שהתכנס לאחרונה ובמסגרתו מקיימות ישראל וארה"ב דיונים מקצועיים בנושאי כלכלה. לאור יוזמת שר האוצר ושר התמ"ת, עסק הפורום השנה בהרחבת שיתופי הפעולה הבילטראליים בין המדינות בתחום ההייטק.
 
בפורום הוחלט כי יש לבחון את האפשרות להרחיב שימוש בכלים קיימים, כמו הקרנות הבילטראליות BIRD, BSF ו-BARD, ובמסגרת זו בוחנים גם אפשרות לתקצוב נוסף מהצד האמריקאי.
 
שר האוצר ד"ר יובל שטייניץ ציין כי "זהו צעד משמעותי וחשוב, הן לחיזוק הקשרים הכלכליים והטכנולוגיים עם ארה"ב והן להזרמת מקורות לחדשנות הישראלית. אנו מקווים כי בעקבות צעד זה נשכיל לאתר הזדמנויות נוספות להגשמת מטרות אלו.".
 
שר התמ"ת בנימין (פואד) בן אליעזר ציין כי "מאז הקמתן, תמכו קרנות אלה במאות פרויקטים משותפים בתחומי המדע, התעשייה והחקלאות, רבים מתוכם הפכו לסיפורי הצלחה. ככאלה, הן מהוות נדבך מרכזי ביחסי הכלכלה והתעשייה בין שתי המדינות, שיש לעשות הכל כדי לשמרו ולחזקו".