דרעי: לגבש תוכנית לקידום החינוך הטכנולוגי

בכנס למפעלי תעשייה קטנים ובינוניים אמר שר הכלכלה כי משרדו מכין הצעת חוק לקידום מוסר תשלומים של שוטף פלוס 30; יפעל לסיוע לתעשייה קטנה ובינונית במסגרת חוק לעידוד השקעות הון


12:31 ,16.06.2015 מאת: מערכת פורט2פורט

בכנס למפעלי תעשייה קטנים והבינוניים שהתקיים הבוקר (ג') קרא שר הכלכלה אריה דרעי לשר החינוך נפתלי בנט, שר הכלכלה היוצא, לגבש עמו תוכנית לקידום מעמדו של החינוך הטכנולוגי.

 

אמר דרעי: "למדינת ישראל אין מדיניות בתחום החינוך הטכנולוגי והוא נמצא כיום תחתית הסולם. התעשייה סובלת ממחסור ממשי בכוח אדם מקצועי ואיכותי והתלמידים סובלים מהזנחה במשאבים ומדימוי נמוך. השקעה בחינוך הטכנולוגי תוכל לתת מענה אמית הנדרש למשק ולצבא ולתעשייה".

 

דרעי הוסיף, כי היעדרות הציבור החרדי והערבי מתחום התעשייה והעסקים הקטנים בולטת לעין ומחייבת התייחסות ומענה נקודתית ומותאם: "עלינו להקצות משאבים משמעותיים לטובת העניין, כוח אדם והרבה תשומת לב".

 

דרעי הדגיש, כי החובה לתשלום שוטף פלוס 30 לעסקים חשובה וכי המשרד מכין בימים אלו הצעת חוק ממשלתית בנושא, שתקודם בתקופה הקרובה. החוק יחול על המשק כולו, עם הממשלה והחברות הממשלתיות תחילה, ובאופן הדרגתי ישולב כל המשק במוסר תשלומים חדשים לעסקים.

 

דרעי ציין כי יפעל לסייע לתעשייה קטנה ובינונית גם במסגרת החוק לעידוד השקעות הון: "תנאי הסף לייצוא 25% מהייצור בכדי לקבל מענקים מקשה מאוד על עסקים בצמיחה לזכות במענק.  נפעל בתקופה הקרובה לאפשר להגיע לסף זה בפריסה מצטברת של חמש שנים ולא בשנה אחת ונאפשר לתעשיות רבות יותר ליהנות מסיוע המשרד".

 

שר הכלכלה סיכם את דבריו בהתייחסות לנושא חיבור המפעלים לגז טבעי ואמר כי ההשקעה נדרשת בישראל לפיתוח והפקת הגז היא עצומה, גם ביחס למדינות רבות בעולם, ואנו חייבים לנהל את הנושא בזהירות ויעילות. הוא הבהיר כי ידרוש להקצות מיליונים בכדי להסב ולחבר מפעלי תעשייה לגז טבעי.