דורות מדווחת על גידול של 22% במכירות בישראל

מכירות דורות בישראל הסתכמו בשנת 2006 ב-25 מיליון שקל. מנכ"ל החברה מסר כי עיקר הצמיחה היתה במכירות המגשיות של עשבי התיבול והג'ינג'ר. בשווקי היצוא הרחיבה דורות את חדירתה למדינות ורשתות שיווק חדשות


00:00 ,08.01.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

מכירות דורות בישראל הסתכמו בשנת 2006 ב-25 מיליון שקל. מנכ"ל החברה מסר כי עיקר הצמיחה היתה במכירות המגשיות של עשבי התיבול והג'ינג'ר. בשווקי היצוא הרחיבה דורות את חדירתה למדינות ורשתות שיווק חדשות
 
מכירות "דורות – מוצרי שום ותיבול" בישראל הסתכמו בשנת 2006 ב-25 מיליון שקל, גידול של 22% לעומת המכירות בשוק המקומי ב-2005. הגידול במכירות היה הן בשוק הקמעונאי והן בשוק המוסדי במכירות למפעלי המזון, מסעדות, בתי מלון וחברות ההסעדה.
 
מנכ"ל דורות, עודד בריש, מסר שעיקר הצמיחה היתה במכירות המגשיות של עשבי התיבול והג'ינג'ר. לאחר תקופת ההחדרה, המוצרים החדשים הצליחו להתבסס השנה ולהפוך לחלק בלתי נפרד מהמטבח הישראלי.
 
לדברי בריש, בשוק המוסדי הורחבו המכירות ללקוחות חדשים בעיקר בתחום חברות הקייטרינג, שהתרגלו להשתמש בשיני השום הקלופות ועשבי התיבול המוכנים במקום לכתוש אותם בעצמם. לדורות קו מוצרים מיוחד למגזר המוסדי שכולל שיני שום קלופות וכן שום כתוש ועשבי תיבול באריזות של חמישה קילו. בסוף השנה השיקה דורות אריזה חדשה של 2 קילו לשיניים הקלופות שמאריכה את חיי המדף של המוצר ומתאימה במיוחד למטבחים בסדר גודל בינוני.
 
בשווקי היצוא הרחיבה דורות את חדירתה למדינות ורשתות שיווק חדשות. החברה חתמה על הסכם עם חברת "יורו פוד" ליצוא של מגשיות שום ועשבי תיבול לשוק הכשר בצרפת.
 
זוהי חדירה ראשונה של מוצרי דורות לצרפת ובכוונת החברה להרחיב את השיווק גם לשוק הלא יהודי. החדירה לשוק הצרפתי היא שלב חשוב בהרחבת היצוא לאירופה, לאחר שמוצרי דורות נכנסו בשנתיים האחרונות לשכנותיה הגדולות של צרפת: בריטניה, ספרד וגרמניה.
 
בצפון אמריקה נכנסה דורות לארבע רשתות שיווק חדשות בקנדה: Extra Foods ו-Real Canadian Superstore במחוז קולומביה הבריטית בחוף המערבי של קנדה, Atlantic Superstore בחוף האטלנטי ו- Provigo בחבל קוויבק. ארבע הרשתות שייכות לקבוצת Loblaws - בעלת הפריסה הגדולה ביותר של רשתות שיווק בקנדה. מוצרי השום ועשבי התיבול נמכרים כעת בלמעלה מאלף סופרמרקטים ברחבי קנדה.