דוד קסטל: חשיבות גדלה לשימוש מושכל בכלים דיגיטליים

השפעת הדיגיטל על עיצוב התודעה, התנהגות השווקים בארץ ובעולם השנה ובשנת העסקים הקרובה והשקת החטיבה הטכנולוגית של לשכת המסחר והתעשיה חיפה והצפון – עמדו במוקד כנס עסקים, שהתקיים בהשתתפות מאות אנשי עסקים מכל רחבי חיפה והצפון


13:10 ,21.11.2022 מאת: מערכת פורט2פורט

את הכנס, בהנחיית מנכ״ל לשכת המסחר חיפה, רו״ח שמוליק וטנשטיין, פתח נשיא הלשכה, דוד קסטל, שהדגיש בדבריו את החשיבות הממשיכה להתעצם, של שימוש מושכל בכלי שיווק דיגיטליים כדי להצליח בכל תחום מבחירות פוליטיות ועד העולם העסקי. גם בנושא ממדי האינפלציה יש חשיבות רבה לתדמיות - אם נוצרת תדמית חזקה, שהמחירים עומדים להמשיך לעלות, אז הציבור ירוץ לקנות עוד ועוד, וכך נוצק עוד שמן על מדורת האינפלציה.

מר אורי טוויג, מנהל אגף אשראי קמעונאי בחטיבה הבנקאית של בנק דיסקונט, ציין כי הבנק יציע בקרוב קרן חדשה להלוואות בערבות מדינה לעסקים, והציע למשתתפים לבדוק התאמת העסק שלהם לקרן החדשה. מר ניר פוליצר, מנהל מרחב צפון בבנק, סיפר כי הבנק השיק מספר סניפים חדשים לאחרונה, והוא ממשיך לפתח שיפור מתמיד של המקצועיות והשירות של עובדי הבנק בכלל והמטפלים בחשבונות העסקיים בפרט.

 

ד״ר לירז מרגלית, מרצה מבוקשת בארץ ובעולם בתחום תורת המשחקים וכלכלה התנהגותית, העבירה הרצאה מרתקת על עיצוב התודעה שלנו והשפעה על קבלת החלטות באמצעות ניצול הכלים של העולם הדיגיטלי.

 

נירה שמיר, הכלכלנית הראשית של בנק דיסקונט, הציגה בפרוטרוט את תמונת המצב העכשווית והעתידית, בעקבות יציאת השד האינפלציוני מהבקבוק בכלכלה העולמית והמקומית. לדבריה, לאחר שטריליונים רבים של דולרים נשפכו על משבר הקורונה, וטרם הצליחו השווקים להתאושש ממנו פרצה המלחמה באוקראינה, נכנסנו לעולם של אינפלציה וריבית, וכנראה לא נצא ממנו בקרוב.

 

עם זאת, למרות תחזיות המיתון, מצב התעסוקה עדיין טוב מאוד, ונמשכות מגמות של עלייה בשכר, במיוחד בארה״ב, וגם באירופה, ששם המצב משתנה ממדינה למדינה. צמיחת גוש האירו צפויה להיות השנה 3% ובשנה הבאה רק חצי אחוז. בישראל, פוטנציאל הצמיחה הנו 3.5% בשנה, אולם רק גידול האוכלוסייה בארץ מביא לצמיחה של 2%, ולכן צמיחה של 2% בישראל היא אפסית. נראה כי ההאטה אצלנו היא בלתי נמנעת. שני מנועי הצמיחה העיקריים בארץ כיום הם הצריכה הפרטית ויצוא שירותי ההייטק. יצוא שירותי ההייטק עלה מתחילת 2022 בכ-4% וצפוי לעלות עד סוף השנה בכ-6-7 אחוז.ים זאת, לעומת 15-20 אחוז בשנים האחרונות. לכן יש צפי לגידול באבטלה בישראל בשנת 2023.

 

בסיום הכנס הושקה פעילות החטיבה הטכנולוגית של לשכת המסחר והתעשיה חיפה והצפון, שהחלה לפעול השנה והצטרפו אליה כבר עשרות חברות טכנולוגיה עילית וחברות סטארט-אפ, בנוסף לקבוצת חברות בתחום, שכבר קיימת בלשכה. החטיבה הוקמה במטרה לקדם ולתמוך ביזמות ובחדשנות טכנולוגית, להגדיל את האקו-סיסטם הטכנולוגי בצפון הארץ וליצור מניפת שירותים עבור קהל יעד זה.

 

קרן מיכאלי, יועצת חדשנות וטכנולוגיה, המרכזת בלשכה את פעילות החטיבה, בחרה להציג את אופי החטיבה על ידי הדגמה חיה של מוצר חדשני וחשוב - מתקן משוכלל לנכים בגפיים תחתונות, המאפשר להם לשהות במצב עמידה וגם להתנייד במצב זה – ותורם מאוד למניעת בעיות בריאות, הנובעות מישיבה ממושכת, הנכפית כיום על נכים אלו.