גם תעשיינים גדולים יוכלו לקבל הלוואות מהקרן לעסקים קטנים ובינוניים

בעקבות פניית התאחדות התעשיינים גם מפעלים גדולים שמחזורם יותר מ-100 מיליון שקל בשנה יוכלו לקבל הלוואות מהקרן. ההתאחדות תעמיד לחבריה הלוואות בהיקף של 520 מיליון שקל


00:00 ,02.03.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

בעקבות פניית התאחדות התעשיינים גם מפעלים גדולים שמחזורם יותר מ-100 מיליון שקל בשנה יוכלו לקבל הלוואות מהקרן. ההתאחדות תעמיד לחבריה הלוואות בהיקף של 520 מיליון שקל
 
החשב הכללי באוצר, שוקי אורן, נענה לפניית התאחדות התעשיינים. מעתה גם מפעלים גדולים שמחזורם יותר מ-100 מיליון שקל בשנה, יוכלו לקבל הלוואות מהקרן לעסקים קטנים ובינוניים. מדובר בהלוואות בהיקף של עד 8% מהמחזור, אך לא יותר מ-8 מיליון שקל. כך אמר שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים בכנס פתרונות מימון לעסקים קטנים ובינוניים שערכה התאחדות התעשיינים בהשתתפותם של יותר מ-300 תעשיינים ואנשי עסקים.
 
ברוש גילה כי התאחדות התעשיינים מתגייסת לטובת חבריה והיא תעמיד הלוואות ותממן ערבויות לתעשיינים על מנת להקל על מצוקת האשראי. מדובר בהלוואות בהיקף של חסר תקדים של 520 מיליון שקל.
 
ברוש ציין כי בעקבות מצוקת האשראי במשק ולנוכח מיעוט אמצעי המימון שמעמידה המדינה, החליטה התאחדות התעשיינים להפעיל מספר כלים ייחודיים שיאפשרו לחברי ההתאחדות, באמצעות הקרן ההדדית של המעסיקים, לתת הלוואות וערבויות בתנאים ובהיקפים כדלקמן:
 
הלוואות למפעלים קטנים: הקרן פועלת במשותף עם קרן קורת ובנק אוצר החייל מעניקה ערבות של 20% מגובה ההלוואה, ומעמידה הלוואות ל-5 שנים בביטחונות מטריאליים של 25% בלבד של הלווה. ההלוואה היא ל-5 שנים עם אפשרות לתקופת גרייס של שישה חודשים בתנאי פריים + %1.4. הקרן פועלת כבר יותר מחצי שנה ועשרות תעשיינים קיבלו הלוואות בגובה של עד 600 אלף שקלים. הקרן מיועדת למפעלים שהמחזור השנתי שלהם הינו לא יותר מ-40 מיליון שקל. היקף ההלוואות המתוכנן הינו 120 מיליון שקל.
 
הלוואות במסגרת המדינה למפעלים בינוניים: הקרן ההדדית של התאחדות התעשיינים הגיעה להסדר עם בנק אוצר החייל כי הקרן תעמיד ערבות בהיקף של 20% לטובת הלוואות שיאושרו לחברי התאחדות התעשיינים. משמעות הטבה זו כי הלווה במסגרת הלוואות המדינה לא יידרש להעמיד בטחונות מטריאליים, אלא רק ערבות בעלים על כל סכום האשראי. מדובר בהלוואות שמיועדות למפעלים בעלי מחזור שנתי מ-22 מיליון שקל עד 100 מיליון שקל, הזכאים לקבל הלוואות במסגרת האשראי שהועמד לבנקים על ידי המדינה. גובה ההלוואה לא יעלה על 8 מיליון שקל או עד 8% ממחזור המכירות השנתי האחרון. הקרן תתחיל לפעול מיד עם הפעלת הקרן מטעם המדינה.
התאחדות התעשיינים בשיתוף הקרן ההדדית של המעסיקים תפעל להסדר שיתוף פעולה עם בנק נוסף שזכה במכרז של המדינה למתן הלוואות לתעשיינים באותם תנאים. היקף ההלוואות המתוכנן – 400 מיליון שקל.
 
שוקי אורן, החשב הכללי באוצר, אמר בכנס כי המדינה מעמידה ערבויות לחברה הממשלתית לסיכוני אשראי - אשרא, וכי חברת אשרא העמידה ב-3 החודשים האחרונים ערבויות לעסקאות יצוא בהיקף של יותר מ-1 מיליארד דולרים. מדובר בהיקף האישורים הגבוה ביותר שאושר במשך כל השנה שלפני כן. הוא הוסיף, כי אם יצטרכו להגדיל את היקף הקרן מעבר ל-1.3 מיליארד שקל - הדבר ייעשה.