גידול של 9% ביצוא התעשייתי ברבע השני

מנכ"ל התאחדות התעשיינים: ברבע השני של השנה חל גידול ריאלי חד ביותר - של 9% ביצוא התעשייתי - הסתכם בכ-7.6 מיליארד דולרים; גידול של 16% ביצוא ההייטק; מעריך: המשך הגידול ביצוא תלוי במצב הביטחוני


00:00 ,23.07.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

מנכ"ל התאחדות התעשיינים: ברבע השני של השנה חל גידול ריאלי חד ביותר - של 9% ביצוא התעשייתי - הסתכם בכ-7.6 מיליארד דולרים; גידול של 16% ביצוא ההייטק; מעריך: המשך הגידול ביצוא תלוי במצב הביטחוני.
 
ברבע השני של השנה חל גידול ריאלי חד ביותר של 9% ביצוא התעשייתי, זאת בהשוואה לרמה החודשית הממוצעת ברבע הראשון של 2006. היצוא הסתכם בכ-7.6 מיליארד דולרים. כך מסר יורם בליזובסקי, מנכ"ל התאחדות התעשיינים, בהסתמכו על ניתוח חודשי של מצב היצוא שערך אגף כלכלה בהתאחדות התעשיינים.
 
מנכ"ל התאחדות התעשיינים טוען, כי המשך הגידול ביצוא בחודשים הקרובים, תלוי במצב הביטחוני. החמרה במצב הביטחוני או הרחבת זירת הלחימה מעבר לחיפה ולצפון הארץ, עלולה לשנות את מגמת הגידול ביצוא שאפיינה את החודשים האחרונים.
 
בליזובסקי מדגיש, כי הלקוחות בחו"ל ממשיכים לפי שעה, להאמין בחוסנה של התעשייה הישראלית, המשק הישראלי וביצואנים, אשר הוכיחו בעבר ונוהגים כך כיום להבטיח שמשלוחי היצוא יגיעו במועדם.
 
מהניתוח של התאחדות התעשיינים עולה, כי האצה חדה ביותר של כ-16% נרשמה ברבע השני השנה ביצוא קבוצת ענפי הטכנולוגיה העילית, זאת לאחר עלייה של 3% ברבע הראשון של השנה, (מדובר ברכיבים אלקטרוניים ומחשבים, ציוד תקשורת, בקרה ופיקוח, כלי טיס ותרופות).
 
במקביל, גידול ריאלי מהיר של כ-8% נרשם ברבע השני של השנה ביצוא קבוצת ענפי הטכנולוגיה המעורבת עילית, זאת לאחר עלייה מתונה ביותר של 0.3% בתחילת 2006. (מדובר בכימיקלים וזיקוק נפט (למעט תרופות), מכונות וציוד, מנועים וציוד חשמלי).
 
בנוסף, גידול של כ- 4.5% נרשם ביצוא קבוצת ענפי הטכנולוגיה המעורבת מסורתית, זאת לאחר נסיגה של 1% ברבע הראשון השנה, (מדובר בכרייה, חציבה ומינרלים, מוצרי גומי ופלסטיק, מתכת בסיסית ומוצרי מתכת).
 
בדומה, חודשה בחודשים אפריל – יוני 2006 עלייה ריאלית של 1.5% ביצוא קבוצת ענפי הטכנולוגיה המסורתית, זאת לאחר נסיגה של 1% ברבע הראשון השנה. (מדובר בענפי המזון והמשקאות, טקסטיל הלבשה ועור, עץ, ריהוט, נייר ודפוס).
 
בליזובסקי מסר, כי ברבע השני של השנה חלה הרעה חדה ביותר ברווחיות היצוא. מנתונים ראשוניים עולה כי בתקופה זו נרשמה עלייה חדה של כ- 6% במדד עלות העבודה ליחידת תוצר ביצוא, לעומת הרבע הראשון של 2006. (עלייה במדד, פרושה ירידה בריווחיות ולהפך).