גידול של 57% בסחר בין ישראל ורוסיה בתשעת חודשי 2005

הנציגות הכלכלית של משרד התמ"ת ברוסיה ערכה סמינר תקשורת בהשתתפות החברות הישראליות


00:00 ,25.12.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

הנציגות הכלכלית של משרד התמ"ת ברוסיה ערכה סמינר תקשורת בהשתתפות החברות הישראליות
 
חזי פוליאק הנציג הכלכלי של ישראל ברוסיה ערך בשבוע האחרון סמינר בתחום "שירותים ופלטפורמות ערך מוסף ותוכן לחברות הסלולר". בסמינר השתתפו 9 חברות ישראליות המייצרות ומשווקות ערך מוסף לחברות הסלולר וחברות סלולר רוסיות מובילות וספקי ויצרני תוכן רוסיים מובילים.
 
יצויין כי בין משתתפי הסמינר היו חברות קומברס, אמדוקס, אודיוקודס, , SigValue, Flash Networks, Ethrix ועוד. תוכנית הסמינר כללה מצגות של חברות ישראליות ורוסיות ומפגשים אישיים עם מקבלי החלטות מן המפעילים הרוסיים ומפעילי תוכן. 
 
חזי פוליאק, מציין כי סמינר התקשורת במוסקבה הוא חוליה נוספת בשרשרת אירועים כלכליים בין ישראל ורוסיה שהתקיימו לאחרונה. בין האירועים שנערכו ניתן למנות את התערוכה הטכנולוגית הרוסית שנערכה בגני התערוכה תל-אביב בחודש נובמבר האחרון. 
 
עוד מציין פוליאק כי בחודש יוני 2005 התכנסה במוסקבה הוועדה המעורבת ישראל - רוסיה לענייני סחר ושיתוף פעולה כלכלי לסבב דיונים חמישי. בראש הוועדה עומדים מ"מ רה"מ, שר האוצר ושר התמ"ת אהוד אולמרט ושר התקשורת וטכנולוגיות מידע של רוסיה לאוניד ריימן. המפגשים הנ"ל הינם תוצאה של החלטות הוועדה. בנוסף שני הצדדים החלו  במו"מ לקראת חתימה על הסכם מו"פ ופועלים לשדרוג הסכם התקינה בין המדינות.
 
מדסק מזרח ומרכז אירופה במינהל לסחר חוץ בתמ"ת נמסר כי הסחר בין ישראל לרוסיה בתשעת החודשים הראשונים של שנת 2005 הגיע לרמה של 1.250 מיליארד דולר, המהווים גידול של 57%  לעומת התקופה המקבילה אשתקד. היצוא הישראלי בתקופה זאת עמד על 297 מיליון דולר המהווה עלייה של 29% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. היבוא מרוסיה לישראל עמד על 953 מיליון דולר המהווה עלייה של 69% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. המרכיב החשוב והמשמעותי ביצוא הישראלי לרוסיה הוא יצוא מוצרי היי-טק שעמד בתשעת החודשים הראשונים של 2005 על כ-121 מיליון דולר המהווה גידול של כ-30% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.