גידול שיא בהשקעות במפעלים בחו"ל

חברות להן פעילות יצרנית בחו"ל מדווחות ברבע השני של 2007 על גידול שיא בהשקעותיהן במפעלים בחו"ל ועל המשך הגידול המהיר בתפוקתן. צופים המשך גידול מהיר בתפוקה ובהשקעות בחו"ל


00:00 ,24.07.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

חברות להן פעילות יצרנית בחו"ל מדווחות ברבע השני של 2007 על גידול שיא בהשקעותיהן במפעלים בחו"ל ועל המשך הגידול המהיר בתפוקתן. צופים המשך גידול מהיר בתפוקה ובהשקעות בחו"ל
 
החברות להן פעילות יצרנית בחו"ל מדווחות ברבע השני של 2007 על גידול שיא בהשקעותיהן במפעלים בחו"ל - 35% רשמו גידול בהשקעות בחו"ל, לעומת 7% שרשמו ירידה קלה. גידול כה מהיר בהשקעות חברות התעשייה הישראלית במפעליהן בחו"ל לא דווח עד כה מזה 3 שנים מאז החל הדיווח על פעילות בחו"ל בסקר הציפיות בתעשייה. כך מסר רובי גינל, ראש אגף כלכלה בהתאחדות התעשיינים, בהסתמכו על  סקר הציפיות בתעשייה של התאחדות התעשיינים, שנערך לאחרונה  והקיף 172 חברות תעשייתיות.
 
ראש אגף כלכלה בהתאחדות התעשיינים מציין, כי צמצום הסיוע הממשלתי לתמיכה בתעשייה מוביל חברות רבות להעביר פעילות יצרנית לחו"ל.
 
גינל מציין כי החברות להן פעילות יצרנית בחו"ל מדווחות כי ברבע השני של השנה נמשך הגידול המהיר ביותר בהיקפי הייצור במפעליהן בחו"ל, בקצב הדומה לרבעון הראשון של השנה. 60% מהמפעלים דיווחו על גידול בהיקף תפוקת מפעליהן בחו"ל, לעומת 7% בלבד שרשמו ירידה קלה.
 
לעומת זאת, מדווחים התעשיינים על האטה משמעותית בקצב קליטת העובדים בחו"ל, זאת לאחר גידול שיא ברבע הראשון של השנה; 37% דיווחו על קליטת עובדים בחו"ל, לעומת 10% שפיטרו עובדים.
 
לרבע השלישי של השנה צופות החברות להן פעילות יצרנית בחו"ל כי תימשך ההתרחבות המהירה של תפוקתן בחו"ל, תוך האטה מסוימת בקצב הגידול. כמו כן, צפוי הגידול המהיר בהשקעות ובמצבת העובדים להימשך גם בחודשים הקרובים, בקצב דומה לרבע השני של השנה.
 
גינל מציין, כי ברבע השלישי של השנה  צופים התעשיינים שתימשך התרחבות תפוקת התעשייה, משלוחי היצוא, המכירות לשוק המקומי, היקף ההשקעות בנכסים קבועים וכן תימשך קליטת העובדים בתעשייה.
 
בתוך כך 50% צופים עלייה בתפוקת התעשייה ו-14% שצופים ירידה; 25% צופים גידול במצבת העובדים ו-7% צופים צמצום; 46% צופים גידול במכירות לשוק המקומי ו-12% צופים ירידה; 43% צופים עלייה ביצוא, מרביתם עלייה קלה ו-15% צופים ירידה; 25% צופים גידול בהשקעות ו- 9% צופים ירידה. 31% צופים עלייה בהוצאות המימון ו- 14% צופים ירידה, מרביתם ירידה קלה.
 
עוד עולה מסקר הציפיות של התאחדות התעשיינים, כי ברבע השני של 2007 נמשכה ההתרחבות בפעילות התעשייתית; האצה נרשמה בקצב צמיחת תפוקת התעשייה, זאת לצד האצה ניכרת בקצב גידול המכירות לשוק המקומי והמשך הגידול בהיקף משלוחי היצוא ובקליטת המועסקים לתעשייה. מנגד, נמשכה ההאטה בקצב גידול ההשקעות בנכסים קבועים.
 
גינל מציין, כי בתוך כך ברבע השני של 2007 49% מהתעשיינים הרחיבו את תפוקתן לעומת 18% אשר צמצמו; 38% מהתעשיינים רשמו עלייה בניצולת הציוד, מול 16% שרשמו ירידה; 32% קלטו עובדים לעומת 12% שדיווחו על פיטורים; 47% דיווחו על גידול במכירות לשוק המקומי, ו- 17% דיווחו על ירידה. 48% רשמו עלייה ביצוא ו- 27% דיווחו על ירידה; שני שליש מהיצואנים רשמו שחיקה ברווחיות, מהם 23% רשמו שחיקה ניכרת, ו- 7% בלבד רשמו שיפור קל;30% רשמו גידול בהשקעות ו-14% צמצמו השקעותיהם; 30% רשמו עליה בהוצאות המימון הריאליות לעומת 22% שרשמו ירידה.