גידול ריאלי של 14% בהשקעות בתעשייה ברבעון השני

נירה שמיר: ברבע השני של השנה הסתכמו ההשקעות בתעשייה בכ-2.9 מיליארד שקל; מעריכה: בשנת 2005 כולה צפוי גידול של כ-8% בסך ההשקעות בתעשייה, יגיעו לכ-11.5 מיליארד שקל


00:00 ,15.12.2005 מאת: מערכת פורט2פורט

נירה שמיר: ברבע השני של השנה הסתכמו ההשקעות בתעשייה בכ-2.9 מיליארד שקל; מעריכה: בשנת 2005 כולה צפוי גידול של כ-8% בסך ההשקעות בתעשייה, יגיעו לכ-11.5 מיליארד שקל.
 
ברבע השני של השנה חל גידול ריאלי של 14% בהשקעות בתעשייה במכונות ובציוד מיבוא, זאת לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ההשקעות הסתכמו בכ-2.9 מיליארד שקל, זאת לאחר גידול מתון יחסית ברבע הראשון השנה. כך מסרה נירה שמיר, ראש אגף כלכלה בהתאחדות התעשיינים, בהסתמכה על ניתוח רבעוני של השקעות בתעשייה.
 
שמיר מעריכה, כי בשנת 2005 כולה צפוי גידול של כ-8% בהשקעות התעשייה במכונות וציוד מיבוא לעומת 2004. ההשקעות תסתכמנה בכ-11.5 מיליארד שקל.
 
מניתוח התאחדות התעשיינים עולה, כי עלייה ריאלית משמעותית של כ- 31%, נרשמה ברבע השני של 2005 בהשקעות קבוצת ענפי הטכנולוגיה המעורבת מסורתית, זאת לאחר גידול של כ- 16% ברבע הראשון השנה. (מדובר בענפי הכרייה והחציבה, מינרלים אל מתכתיים, מוצרי גומי ופלסטיק, מתכת בסיסית ומוצרי מתכת).
 
שמיר מציינת, כי העלייה בהשקעות נגזרה ברובה בשל גידול ריאלי של 17% שנרשם בהשקעות ענף המתכת, לצד גידול ריאלי של 144% בהשקעות ענף המינרלים האל מתכתיים. במקביל, עלייה ריאלית מתונה של 2% נרשמה בהשקעות ענף מוצרי הגומי והפלסטיק, זאת לאחר כשנה רצופה בה נרשמו עליות מהירות במיוחד בהשקעות הענף.
 
במקביל, עלייה ריאלית של כ- 21% נרשמה בהשקעות קבוצת ענפי הטכנולוגיה המעורבת עילית, זאת לאחר נסיגה מתונה של כ- 3% שנרשמה ברבע הראשון השנה. (מדובר בענפי כימיקלים וזיקוק נפט, מכונות וציוד, מנועים וציוד חשמלי). העלייה בהשקעות אפיינה את כל ענפי הקבוצה - עלייה מחודשת של 13% נרשמה בהשקעות ענף הכימיה והנפט, זאת לאחר נסיגה שחלה בתחילת 2005. במקביל, נרשם גידול מהיר של 38% בהשקעות ענפי המכונות והציוד ושל 23% בענף המנועים והציוד החשמלי.
 
בנוסף, עלייה ריאלית של כ- 5% נרשמה ברבע השני של השנה בהשקעות קבוצת ענפי הטכנולוגיה העילית, זאת בהמשך לגידול של כ- 6.5% שנרשם ברבע הראשון השנה. (מדובר ברכיבים אלקטרוניים, מכונות למשרד ומחשבים, ציוד לבקרה ופיקוח וציוד רפואי ומדעי, ציוד תקשורת אלקטרוני וכלי הובלה).
 
שמיר מציינת, כי מגמות שונות אפיינו את התפתחות ההשקעות בענפי הקבוצה השונים - בעוד גידול ניכר של 26% נרשם בהשקעות ענפי הציוד לפיקוח, בקרה ורפואי ושל 69% בהשקעות ענף כלי הובלה, הרי נסיגה של 20% חלה בהשקעות ענפי הרכיבים האלקטרוניים לצד נסיגה של 5% בהשקעות ענף ציוד התקשורת האלקטרוני.
 
מניתוח התאחדות התעשיינים עולה עוד, כי ברבע השני של השנה חלה עלייה ריאלית של כ- 10% בהשקעות קבוצת ענפי הטכנולוגיה המסורתית, זאת בהמשך לעלייה מתונה של כ- 2% שנרשמה בתחילת 2005. (מדובר בענפי המזון, משקאות וטבק, טקסטיל והלבשה, עור והנעלה, נייר ומוצריו, דפוס והוצאה לאור, עץ ורהיטים).
 
יצויין, כי העלייה בהשקעות הקבוצה נגזרה מגידול משמעותי של 45% בהשקעות ענף הטקסטיל וההלבשה. מנגד, נרשמה נסיגה מתונה של 1% בהשקעות ענף המזון והטבק, זאת לאחר שני רבעונים רצופים של גידול מהיר בהשקעות הענף, לצד המשך נסיגה של 23% בהשקעות ענף הדפוס וההוצאה לאור.