גידול ניכר בדרישה לעובדים בצפון לעומת אשתקד

נתוני לשכת המסחר והתעשיה חיפה והצפון עולה כי, הדרישה לעובדים גדלה ב-56.7% בינואר 2011 לעומת התקופה המקבילה אשתקד. עם זאת, אחוז זה נמוך בדרישה לעובדים בירושלים ובתל אביב


00:00 ,28.03.2011 מאת: מערכת פורט2פורט

על פי נתוני שירות התעסוקה, הדרישה לעובדים במחוז הצפון גדלה ב-56.7% בינואר 2011 לעומת החודש המקביל אשתקד. אחוז זה גבוה מאחוז השינוי הארצי בדרישה לעובדים (53.2%), אך נמוך מהגידול בדרישה לעובדים בירושלים ובתל אביב.

ביחידה לריכוז נתונים בלשכת המסחר והתעשיה חיפה והצפון מעריכים כי, הגידול בדרישה לעובדים מבטא את השינוי במשק לעומת ינואר 2010, שבו הורגשו השפעות המשבר הכלכלי העולמי. בהשוואה בין ינואר 2011 לחודש שקדם לו, דצמבר 2010, כמעט שלא היה שינוי בדרישה לעובדים במחוזות הצפון והדרום, אולם בירושלים ובתל אביב היה גידול של כ-9% וכ-6.5% בהתאמה.

עוד נמסר כי, מנכ"ל לשכת המסחר והתעשיה חיפה והצפון, דב מרום, מציין כי נתוני הדרישה לעובדים מראים אמנם על התאוששות מהשפעות המשבר העולמי, אולם הם משקפים צמיחה איטית בלבד של הצפון לעומת גוש דן וירושלים, ומשמעות הדבר היא כי יש לנקוט, ובהקדם, צעדים לעידוד התעסוקה בפריפריה: "יש ליצור מנופי תעסוקה, להשקיע בתשתיות ובפרויקטים גדולים ולדאוג לעידוד של ממש לעסקים ולמפעלים, כדי להביא לצמיחה מואצת בצפון".