בשנה האחרונה חל גידול של 15%-20% בהיקפי השימוש בסחר האלקטרוני של ספקים בישראל

מדובר בכ-500 ספקים במגזר הקמעונאי; יותר מ-100 אלף מוצרים מסומנים בישראל בברקוד


00:00 ,22.12.2003 מאת: מערכת פורט2פורט
מדובר בכ-500 ספקים במגזר הקמעונאי; יותר מ-100 אלף מוצרים מסומנים בישראל בברקוד

בשנה האחרונה חל גידול של 15%-20% בהיקפי השימוש של ספקים בסחר האלקטרוני. מדובר בכ- 500 ספקים בתחומי המזון, טקסטיל, קוסמטיקה, ציוד משרדי, נייר ועוד. העושים כיום שימוש בסחר האלקטרוני. כך מסר יוסי שוסטק, יו"ר האגודה לקידוד המוצר מיסודם של התאחדות התעשיינים ואיגוד רשתות השיווק הפועל במסגרת איגוד לשכות המסחר בישראל, לרגל האסיפה הכללית של האגודה שתיערך מחר (23 דצמבר).

שוסטק ציין, כי השימוש בסחר האלקטרוני מאפשר העברת תעודות משלוח, חשבוניות והזמנות בין שותפי הסחר. כל זאת ללא ניירת תוך יעילות לוגיסטית, חסכון בעלויות כוח אדם, חסכון בטיפול ותפעול מערכות, אמינות וזמינות נתונים, הקטנת אי הוודאות, הורדת רמות המלאי ועוד.

שוסטק גילה, כי האגודה לקידוד המוצר פועלת בימים אלו גם ליצירת תשתית למסחר אלקטרוני הכוללת מאגר נתונים ציבורי אחד ומשותף. מדובר בקטלוג ארצי אשר יכיל את כל המוצרים הנושאים ברקודים בישראל והוא יכלול את מספר הברקוד, שם המוצר, גודלו, תכונותיו ותמונתו.

שוסטק ציין, כי שיטת הברקוד שהיתה הבסיס להקמת האגודה לפני למעלה מ-20 שנה נועדה לשיפור השירות לצרכן ולייעול הקשר בין המשווקים והספקים בישראל. כ-1,000,000 חברות בארץ ובעולם משתמשות כיום בברקוד לסימון מוצריהם. מדובר בתחומי המזון, טקסטיל, תרופות, הנעלה, קוסמטיקה, כלי בית, סידקית, מוצרי נייר, מוצרי תוכנה, תקליטורים וקלטות, דפוס, ציוד משרדי ועוד.

"בשנים האחרונות מתרבה השימוש ביישומיו הנוספים של הברקוד. כאשר יותר ויותר חברות משתמשות בכלי זה לסימון קרטונים ומשטחים – דבר המייעל את המעקב אחר המוצר מרגע אריזתו אצל היצרן ועד להגעתו למחסן המשווק, כל זאת תוך שימוש בתהליכים ממוחשבים למעקב אחר מסלול המוצר", אמר.

באגודה לקידוד המוצר חברים כיום 3,043 ספקים. עד כה הקצתה האגודה 6,223 מספרי ספק. למעלה מ-100,000 מוצרים מסומנים בישראל בברקוד.