ברנמילר אנרג׳י זכתה בפרסים במסגרת ועידת ישראל לכלכלה ירוקה

זאת עבור פרויקט עם בית חולים וולפסון על התייעלות אנרגטית והשני עם חברת המשקאות טמפו על קיימות וכלכלה ירוקה. הפרויקט עם וולפסון צפוי לחסוך לבית החולים עד 5.5 מיליון שקל בשנה ולהפחית את טביעת הרגל הפחמנית בכ-3,900 טון בשנה


09:59 ,20.03.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

שני פרויקטים פורצי דרך שצפויים לצאת לדרך בקרוב בישראל של חברת ברנמילר אנרג׳י זכו בפרס במסגרת ועידת ישראל לכלכלה ירוקה שנערכה השבוע בסימן ״החזרת מדינת ישראל לצמיחה״ – האחד עם בית חולים וולפסון על התייעלות אנרגטית והשני עם חברת המשקאות טמפו על קיימות וכלכלה ירוקה. 

 

במסגרת הפרויקט בוולפסון, תותקן המערכת של ברנמילר והיא צפויה לספק קיטור ירוק המיוצר מחשמל שיחליף את דודי הקיטור הקיימים המופעלים בדלקים מזהמים. הפרויקט צפוי לחסוך לבית החולים עד 5.5 מיליון שקל בשנה ולהפחית את טביעת הרגל הפחמנית בכ-3,900 טון בשנה, זיהום השקול לכ-1,000 מכוניות בשנה. בכך יהפוך בית החולים לראשון בישראל ובעולם שמתקדם ליעד של איפוס פליטות הפחמן. 

 

בנוסף, כאמור, לאחרונה חתמה החברה על חוזה עם חברת טמפו משקאות ותחל בקרוב בהקמת מתקן אגירת חום במפעל בנתניה, בקיבולת של 32 מגה-וואט-שעה, אשר יספק קיטור נקי לתהליך הייצור וצפוי לחסוך מדי שנה כ-6,200 טונות של פליטות פחמן. 

 

אבי ברנמילר, מנכ״ל ויו״ר ברנמילר אנרג׳י: ״בשנים הקרובות, מערכות אגירת אנרגיית חום יהפכו לסטנדרט באחסון אנרגיה נקייה בקרב מתקנים תעשייתיים ועירוניים, ברחבי העולם, ובית חולים וולפסון וחברת טמפו הם כוח החלוץ, נכון לעכשיו. אני מאושר ששני פרויקטים שלנו ישראלים שלנו קיבלו את הפרס החשוב הזה, ומצפה לאתגרים הקרובים של כולנו במאבק בשינויי האקלים ובצורך להפחית פליטות״. 

 

ד״ר יעל הרמן, ראש אגף מו״פ ביחידת המדען הראשי במשרד האנרגיה והתשתיות, מוסיפה כי יחידת המדען הראשי במשרד האנרגיה מלווה את חברת ברנמילר אנרג׳י מזה כעשור. ״את חשיבות הטכנולוגיה למשק האנרגיה ולתעשייה הבנו מהרגע הראשון. היכולת לאגור אנרגיה בחום ולא רק בחשמל הינה בעלת חשיבות עצומה עקב החיסכון בהמרות אנרגיה מיותרות. הפתרון הייחודי של ברנמילר נותן מחד ערך מיידי לדיקרבוניזציה מקומית של מפעלים ובתי חולים ומאידך נותן חוסן אנרגטי לצרכן המקומי. אני מברכת את ברנמילר על הזכייה החשובה. ההצלחות המסחריות הושגו ללא ספק בעמל רב ובאמונה של מובילי החברה״.