ברן עם זינוק של 110% ברווח הנקי למחצית הראשונה

ממשיכה להציג רווחיות משמעותית הן במגזר ישראל והן במגזר חו״ל חלק ניכר מהגידול ברווחיות הינו תוצאה של השיפור המתמשך ברווחיות מגזר ישראל, בהתאם לאסטרטגיה שהתוותה הנהלת החברה. איציק פרנק, מנכ״ל קבוצת ברן: ״הגיעה לציון דרך משמעותי מאוד״


10:20 ,27.08.2024 מאת: מערכת פורט2פורט

קבוצת ברן מבססת את הרווחיות כתוצאה מפעילותה בישראל: חברת ההנדסה הבינ״ל הגדולה בישראל, דיווחה היום (ג׳) על תוצאותיה לרבעון השני והמחצית הראשונה של שנת 2024, עם המשך המגמה החיובית שמאפיינת את החברה בשנים האחרונות בכלל, וזינוק בהכנסות וברווח כתוצאה מהפעילות בישראל בפרט. סך ההכנסות של קבוצת ברן במחצית הראשונה של השנה גדלו לסכום של כ-350 מיליון שקל, עלייה של 15.7% לעומת המחצית המקבילה אשתקד. הרווח הנקי למחצית הראשונה של שנת 2024 זינק בכ-110% לכ-28.4 מיליון שקלים (כאשר בכל 2023, שנת שיא של החברה, עמד הרווח הנקי על 37 מיליון שקלים), כשהרווח הנקי לרבעון השני עמד על 11.6 מיליון שקלים – גידול מרשים גם כן של כ-57% ביחס לרבעון המקביל אשתקד. 

 

בחציון הראשון של שנת 2024 קבוצת ברן מציגה רווחיות בכל מגזרי הפעילות בהתאם לתכניות החברה. השינוי המשמעותי ביחס לתוצאות התקופה המקבילה מגיע בעיקרו (אך לא רק) משיפור מתמשך בפעילות מגזר ישראל הן בהכנסות והן ברווחיות. את הגידול בהכנסות בפעילות בישראל מסבירים בברן בכך שחל גידול בפעילות הביצוע וההנדסה של החברה שנהנו מקידומם של הפרויקטים בהם זכתה החברה החל מהרבעון הראשון של שנה קודמת, בעוד מחזור ההכנסות של יתר הפעילות בישראל שמר על יציבות.

 

מגמה זו ניכרה גם ברווח התפעולי שרשמה ברן במחצית הראשונה של השנה, כאשר הרווח התפעולי כתוצאה מהפעילות בישראל הגיע ל-9.2 מיליון שקלים – לעומת רווח תפעולי מזערי בתקופה המקבילה אשתקד של פחות מ-200 אלף שקלים. ההסבר לגידול המשמעותי ברווח התפעולי טמון בכך שיחידות ההנדסה והשירותים לפרויקטים של ברן המשיכו לרשום רווחים כבעבר, בעוד יחידת הביצוע אשר רשמה בתקופה המקבילה הפסד הנובע מעלויות התנעת פרוייקטי ביצוע חדשים, עברה לביצוע מוגדל בפרויקטים האמורים - מה שהתבטא ברווחיות.

 

ההכנסות מהפעילות הבינ״ל של ברן גדלו במחצית הראשונה של השנה ב-4% לעומת המחצית המקבילה אשתקד, בעוד ההכנסות מהפעילות הבינ"ל של החברה ברבעון השני בלבד קטנו מסכום של כ-102 מיליון שקלים ל-73 מיליון שקלים, לאור העונתיות של הפרויקטים שמבצעת החברה בחו"ל, אשר הם באופיים פרויקטים רב שנתיים בקצב ביצוע משתנה ותלויים בגורמים חיצוניים כמו למשל תנאי מזג האוויר.

 

לצד זאת, הרווח התפעולי של החברה כתוצאה מהפעילות הבינ״ל יותר מהכפיל את עצמו במחצית הראשונה של השנה, וגדל מ-12.6 מיליון שקלים ב-2023 ל-25.4 מיליון שקלים השנה, כשגם הרווח התפעולי ברבעון השני של השנה כתוצאה מהפעילות הבינ"ל של החברה גדל בכ-31% לכ-8.1 מיליון שקלים.

איציק פרנק, מנכ״ל ברן קבוצת ברן, מסר: ״התוצאות הכספיות של קבוצת ברן למחצית הראשונה של 2024 הינן המשך יישום האסטרטגיה של החברה. ברן הגיעה לציון דרך משמעותי מאוד , כאשר כבר ברור לכול שהיא יודעת לייצר רווחים נאים גם במגזר ישראל. נמשיך לפעול בארץ ובחו"ל על מנת להביא את החברה לשיאים חדשים״. 

 

קבוצת ברן היא חברת הנדסה בינלאומית. החברה מספקת פתרונות בתחומי ההנדסה, לרבות שירותי תכנון, ניהול,  ביצוע, הקמה והפעלה של פרויקטים הנדסיים. החברה מעסיקה כ-900 עובדים מתוכם למעלה מ-600 בישראל כאשר מרבית עובדי החברה הינם עובדים מקצועיים כגון מהנדסות ומהנדסים.