ברוש: תקציב חוק עידוד השקעות הון הוא מגוחך

נשיא התאחדות התעשיינים מזהיר כי אם התקציב לא יועלה בהדרגה ל-1 מיליארד שקל בשנתיים הקרובות עשרות מפעלים יעבירו את פעילותם לחו"ל. התקציב ישאיר רק 60 מיליון שקל להשקעות חדשות


00:00 ,10.09.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא התאחדות התעשיינים מזהיר כי אם התקציב לא יועלה בהדרגה ל-1 מיליארד שקל בשנתיים הקרובות עשרות מפעלים יעבירו את פעילותם לחו"ל. התקציב ישאיר רק 60 מיליון שקל להשקעות חדשות
 
שרגא ברוש: התקציב בחוק עידוד השקעות הון לשנת 2007 - סך של 150 מיליון שקל הנו מגוחך ויספיק למספר מועט של מפעלים; מזהיר - אם לא יועלה בהדרגה ל-1 מיליארד שקל בשנתיים הקרובות - עשרות רבות של מפעלים יעבירו את פעילותם לחו"ל; גם פעילותם של המשקיעים בארץ ובחו"ל תרד דרסטית; השוואה בינלאומית מגלה - ישראל בתחתית הסולם בכל הנוגע למדיניות ממשלתית לעידוד השקעות הון בתעשייה.
 
התקציב בחוק עידוד השקעות הון לשנת 2007 - סך של 150 מיליון שקל הנו מגוחך ויספיק למספר מועט של מפעלים ולכן אין טעם בסכום זה. כך טוען שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים, לקראת ישיבת הממשלה על תקציב 2007 ביום שלישי.
 
ברוש מציין, כי לפני 5 שנים עמד תקציב החוק לעידוד השקעות הון על כ-1 מיליארד שקל. התקציב כפי שמוצע ע"י הממשלה ישאיר רק 60 מיליון שקל להשקעות חדשות.
 
נשיא התאחדות התעשיינים מציין כי תקציב המענקים בחוק לעידוד השקעות הון ירד בחמש השנים האחרונות (החל משנת 2000) בכ-84%, מ-928 מיליון שקל בשנת 2000, ל-151 מיליון שקל בשנת 2006 וכאמור, ל-150 מיליון שקל בשנת 2007. יצוין, כי מתוך הסכום הנ"ל, כ-90 מיליון שקל משוריינים לאינטל ולהתייקרויות של תוכניות שאושרו בעבר, מה שמשאיר, כאמור, את הסכום להקמת מפעלים חדשים על כ-60 מיליון שקל בלבד.
 
ברוש מזהיר כי אם תקציב המענקים לחוק עידוד השקעות הון לא יועלה בהדרגה ל-600 מיליון שקל בשנת 2007, ולכ-1 מיליארד שקל בשנת 2008, עשרות רבות של מפעלים יעבירו את פעילותם המלאה או החלקית לחו"ל, וכי גם פעילותם של המשקיעים הישראלים והזרים תרד דרסטית, על כל המשתמע מכך.
 
ברוש הדגיש, כי מדינות אחרות ברחבי העולם נוהגות לעודד השקעות הון בתעשייה, הן במענקים והן בשיעורי מס מופחתים. זאת מתוך הכרה בחשיבות השקעות אלה לצמיחת הכלכלות במדינותיהן.
 
נשיא התאחדות התעשיינים מציין, כי בעידן הגלובליזציה קיימת למשקיעים אלטרנטיבה להשקיע במדינות אחרות בעולם במקום בישראל. אם הממשלה, מתריע ברוש, לא תשכיל לשמור על ישראל כיעד אטרקטיבי להשקעות, נלך ונאבד בהדרגה את המשקיעים שעדיין מאמינים בכלכלה הישראלית וממשיכים להשקיע בה.