ברוש: שינויים חיוביים בתוכנית ויסקונסין

נשיא התאחדות התעשיינים טוען כי השינויים שהוכנסו בתוכנית ויסקונסין יביאו תוך שנתיים להשתלבותם של כ-10 אלפים מובטלים בעבודה במגזר היצרני


00:00 ,11.01.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא התאחדות התעשיינים טוען כי השינויים שהוכנסו בתוכנית ויסקונסין יביאו תוך שנתיים להשתלבותם של כ-10 אלפים מובטלים בעבודה במגזר היצרני
 
השינויים שהכניס לאחרונה שר התמ"ת, אלי ישי בתוכנית ויסקונסין, יביאו תוך שנתיים להשתלבותם של כ-10 אלפים מובטלים בעבודה במגזר היצרני. כך מעריך שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים.
 
ברוש אמר את הדברים היום במסגרת דיון שקיים עם פרופ' צבי אקשטיין, משנה לנגיד בנק ישראל, ועם ראש המחלקה הכלכלית של בנק ישראל, קרנית פלוג. בפגישה הציגו פרופ' אקשטיין ופלוג את השינויים שהוכנסו בתוכנית ויסקונסין.
 
ברוש טען בפגישה, כי בעוד שבתוכנית ויסקונסין המקורית לא היתה למגזר העסקי כל נגיעה, הרי שעתה, בעקבות השינויים שהוכנסו, למגזר העסקי מעורבות רבה.
 
נשיא התאחדות התעשיינים הדגיש, כי זו לראשונה שהשר ישי מבצע שינויים בתוכנית שתכליתם השמות והכשרות של מובטלים בשיטות תמרוץ מתקדמות המתאימות לעידן הנוכחי דבר שיתן סיכוי טוב יותר לשלב מובטלים בתעשייה ובענפים יצרניים אחרים.
 
עקרי השינויים שבוצעו בתוכנית ויסקונסין: תגמול כספי עבור השמה ו/או עבור שלילת קצבה; תגמול אישי של המשתתפים בתוכנית; אבחון מקצועי בלתי תלוי על מנת להוציא מהתוכנית את מי שלא נמצא מתאים; הכשרה מקצועית במימד רחב יותר למשתתפים בתוכנית; המדד העיקרי להצלחת התוכנית הינה כמות ההשמות ואיכותן.