ברוש קורא להאריך את תוקף תקנות הפחת המואץ לתעשייה גם ל-2007

נשיא התאחדות התעשיינים טוען כי הפעלת הפחת המואץ תביא השנה לגידול שיא של כ-25% בהשקעות התעשייה במכונות וציוד. הגידול בהשקעות אפיין את כל ענפי התעשייה כאשר הגידול החד ביותר נרשם בענף האלקטרוניקה


00:00 ,13.11.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא התאחדות התעשיינים  טוען כי הפעלת הפחת המואץ תביא השנה לגידול שיא של כ-25% בהשקעות התעשייה במכונות וציוד. הגידול בהשקעות אפיין את כל ענפי התעשייה כאשר הגידול החד ביותר נרשם בענף האלקטרוניקה
 
הפעלת הפחת המואץ תביא בשנת 2006 לגידול שיא של כ-25% - שלא נרשם כמוהו בעשור האחרון - בהשקעות התעשייה במכונות ובציוד מיבוא, והן תסתכמנה בכ-18 מיליארד שקל. כך מסר שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים.
 
ברוש קורא לשר האוצר, אברהם הירשזון, להאריך את תקנות הפחת המואץ לתעשייה עד סוף שנת 2007. תקנות אלו פגו ב-30 בספטמבר השנה.
 
לטענת ברוש, תקנות הפחת המואץ, שנכנסו לתוקף רק במחצית השנה שעברה, הן שהגבירו את המוטיבציה של המפעלים לבצע השנה השקעות במכונות ובציוד ואף להגדילן.
 
ברוש טוען, כי אם שר האוצר יענה לבקשתו, גם בשנת 2007 ימשך הגידול המהיר בהשקעות בתעשייה במכונות ובציוד.
 
מסקר שערכה התאחדות התעשיינים לאחרונה בקרב כ-180 חברות תעשייתיות עולה, כי 32% מהתעשיינים שהשתתפו בסקר רשמו גידול בהשקעות במכונות ובציוד מיבוא, ברבע השלישי של 2006 ו-9% בלבד צמצמו השקעותיהם. הגידול בהשקעות אפיין את כל ענפי התעשייה, למעט ענף העץ והריהוט שרשם קיפאון בהשקעותיו. גידול חד ביותר נרשם בהשקעות ענף האלקטרוניקה.
 
לרבע האחרון של השנה צופים 28% מהמפעלים גידול בהשקעות במכונות ובציוד, ו-8% צופים ירידה. גידול בולט צפוי בענפי המזון והאלקטרוניקה, לצד עלייה בהשקעות ענפי הגומי והפלסטיק, הכרייה ומוצרי הבנייה, המתכת והחשמל.
 
יצוין כי תקנות הפחת המואץ מאפשרות להפחית את ערך המכונות והציוד בדו"חות הכספיים על פני שנתיים  בלבד, דבר שתורם להקדמת ההוצאות המוכרות למס ובכך לדחייה של תשלום מס חברות לשנים הבאות.