ברוש על המצב בשדרות: כשאין מנהיגות - הסחבת חוגגת

נשיא התאחדות התעשיינים מאשים בהמשך לאוזלת היד של הממשלה והעיכובים בכל הקשור להבאת חדרי הביטחון למפעלים ולמתן פיצוי על נזקיהם. טוען: אין מיגון למפעלים בשדרות ואין פיצוי על הנזקים


00:00 ,30.05.2007 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא התאחדות התעשיינים מאשים בהמשך לאוזלת היד של הממשלה והעיכובים בכל הקשור להבאת חדרי הביטחון למפעלים ולמתן פיצוי על נזקיהם. טוען: אין מיגון למפעלים בשדרות ואין פיצוי על הנזקים
 
כשאין מנהיגות, הסחבת חוגגת - אין מיגון למפעלים בשדרות ועוטף עזה ואין פיצוי על הנזקים למפעלים ולעסקים. כך מאשים שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר לשכת התאום של הארגונים הכלכליים, בהמשך לאוזלת היד של הממשלה והעיכובים בכל הקשור להבאת חדרי הביטחון למפעלים ולמתן פיצוי על נזקיהם.
 
ברוש טוען כי התנהלות זו תביא להרס התעשייה והעסקים בשדרות והסביבה וסכנה לקיומה הכלכלי של העיר, על כל המשמעויות הנלוות. ברוש מתח ביקורת חריפה על התנהלות משרדי הממשלה, ובעיקר על קצב קבלת ההחלטות.
 
ברוש טוען כי 5,000 העובדים ב-40 המפעלים בשדרות והסביבה מרגישים עצמם "ברווזים במטווח", כאשר הם חשופים לירי קסאמים בלתי פוסק, ללא כל מיגון נאות.
 
נשיא התאחדות התעשיינים דורש מהממשלה להקציב עוד היום 20-40 מיליון שקל להבאת 200 חדרי ביטחון ניידים למפעלים בשדרות ועוטף עזה, בכך תיבלם היעדרותם של העובדים המגיעה כיום לכ-20%-30% בממוצע.
 
ברוש מאשים את רשות המסים באוצר שמתנגדת למתן פיצוי למפעלים במסלול ירוק, באי הבנת המצב ובניסיון לחסוך כסף על גבם של הסובלים בשטח.
 
נשיא התאחדות התעשיינים טוען כי ברשות המסים באוצר מעדיפים לתת פיצוי למפעלים במסלול אדום המסורבל, על פני מסלול ירוק, וזאת בידיעה ברורה כי אין שום סיכוי לעסקים לקבל את הפיצוי המגיע להם במסלול האדום, בדיוק כפי שעד היום, טרם קיבלו עשרות בעלי העסקים ביישובי קו העימות בצפון, שהעדיפו בזמנו את המסלול האדום ועדיין ממתינים לתשלום.
 
ברוש מציין, כי המסלול הירוק, שבמסגרתו קיבלו מאות בעלי עסקים את הפיצוי המגיע להם תוך זמן קצר, הוא שהציל את כלכלת הצפון לאחר המלחמה, ואי החלתו על העסקים בשדרות והסביבה, יגרום, ללא ספק, להרס הכלכלי של האזור.