ברוש מתנגד לפגיעה במתווה הקיים להפחתת המסים לחברות וליחידים

טוען כי לא ירשה פגיעה במתווה הקיים שאמור להסתיים בשנת 2010. "המפתח לצמיחה ותעסוקה עובר דרך מיסוי חברות תחרותי"


00:00 ,08.07.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

טוען כי לא ירשה פגיעה במתווה הקיים שאמור להסתיים בשנת 2010. "המפתח לצמיחה ותעסוקה עובר דרך מיסוי חברות תחרותי"
 
שרגא ברוש, יו"ר לשכת התאום של הארגונים הכלכליים ונשיא התאחדות התעשיינים יוצא נגד כוונת האוצר והממשלה לבטל את התוואי הקיים מ-2005 להורדת המסים על חברות ויחידים בישראל.
 
"על פי תוכנית הבלימה והתנופה, מתווה הפחתת המסים היה אמור להיות מואץ ומוארך. אני מבין את הצורך לביטול ההאצה וההארכה של המתווה עד לשנת 2016, אבל לא ארשה פגיעה במתווה הקיים שאמור להסתיים בשנת 2010", אומר ברוש.
 
ברוש מציין כי על פי המתווה הקיים אמור המס השולי על יחידים להגיע ל-44% בשנת 2010 בעוד מס החברות אמור לעמוד על 25%. לפני כשלושה חודשים הכריזו ראש הממשלה ושר האוצר על הארכת המתווה עד לשנת 2016 והקדמת הפחתת מס החברות כך שיעמוד כבר השנה על 25% ובשנה הבאה על 24%. במתווה הפחתת המס השולי על יחידים לא הוצע שינוי לשנתיים הקרובות אך הוכרז כי בשנת 2016 יגיע המס השולי ל-39%. בנוסף הוצע לרווח את מדרגות המס כך ששכבות הביניים ייהנו מהגדלה במשכורת הנטו שלהם.
 
"מס החברות הממוצע באיחוד האירופי עמד כבר בשנת 2008 על 23% ומרבית המדינות בעולם שירטטו מתווה להפחתתו במטרה להגביר את כושר התחרות של העסקים המקומיים ולאפשר למשקיעים בינלאומיים להשקיע בארצות אלו ולשלם שם את מסיהם", אומר ברוש. "בישראל היה צפוי המס להגיע ל-25% רק ב-2010 ולא ניתן לפגוע במתווה זה. המדינות שרשמו את שיעורי הצמיחה הגבוהים ביותר בשנים האחרונות התאפיינו במס חברות נמוך כמו סינגפור (18%) ואירלנד (12.5%), כלומר, המפתח לצמיחה ותעסוקה עובר דרך מיסוי חברות תחרותי".
 
עוד ציין ברוש כי "כאשר קובעים מתווה מסוים קובעים לצדו תנאים של סביבה עסקית מסוימת למשקיעים וליזמים.  כאשר משנים את המתווה מפגינים יותר מכל חוסר יציבות משקית. בתנאי המשבר העולמי ואובדן אמון של משקיעים, המדינות אשר ימשכו השקעות זרות הן המדינות אשר יפגינו את רמת היציבות הגבוהה ביותר" אומר ברוש.