ברוש מזהיר: ביטול המענק לעבודה מועדפת בתעשייה ישאיר אותה ללא כוח אדם צעיר

לדברי נשיא התאחדות התעשיינים ביטול המענק יפגע במאמצי התעשייה לקלוט צעירים משוחררי צבא, להכשירם לעבוד ולהתפתח בה. אשתקד פנו 4,500 חיילים משוחררים לעבוד בתעשייה בשל המענק לעבודה מועדפת


00:00 ,13.12.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

לדברי נשיא התאחדות התעשיינים ביטול המענק יפגע במאמצי התעשייה לקלוט צעירים משוחררי צבא, להכשירם לעבוד ולהתפתח בה. אשתקד פנו 4,500 חיילים משוחררים לעבוד בתעשייה בשל המענק לעבודה מועדפת
 
כוונת האוצר לבטל את המענק לעבודה מועדפת הניתן  לחיילים משוחררים הפונים לתעשייה, תגרום לכך שהחל מ-1 בינואר 2007 כ-4,500 חיילים משוחררים לא יפנו לעבוד בתעשייה. כך מזהיר שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים.
 
לדבריו, מהלך תמוה זה של האוצר יביא למצב בו התעשייה המסורתית תישאר ללא כוח אדם  צעיר המהווה למעשה את "החמצן" של תעשייה זו.
 
הוא הדגיש כי החיילים המשוחררים מהווים בפועל את דור ההמשך של התעשיות המסורתיות והם למעשה כוח האדם הכמעט יחיד שמחליף את העובדים הוותיקים הפורשים לגמלאות.
 
לדבריו, ביטול המענק יפגע במאמצי התעשייה לקלוט צעירים משוחררי צבא, להכשירם לעבוד ולהתפתח בה.
 
מסקר שנעשה בעבר ע"י המוסד לביטוח לאומי עולה, כי 60% מכלל החיילים המשוחררים שקיבלו מענק בגין עבודה מועדפת / נדרשת בתעשייה, המשיכו לעבוד במפעלים גם לאחר יותר משנתיים מתום תקופת הזכאות למענק.
 
יצוין כי אשתקד פנו 4,500 חיילים משוחררים לעבוד בתעשייה בשל המענק לעבודה מועדפת.
 
נשיא התאחדות התעשיינים הדגיש, כי האבסורד של האוצר לבטל את המענק גובר שבעתיים לנוכח העובדה שמצד אחד האוצר רוצה שהתעשייה תיפרד מהעובדים הזרים ומצד שני חסרים כיום בתעשייה יותר מ-3,000 עובדים מקצועיים.
 
לדברי ברוש, לא רק שאין לבטל את המענק, העומד כיום על כ- 80% משיעור המענק הניתן בענפים אחרים, דהיינו על כ-6,062 שקל לאחר 6 חודשי עבודה, אלא יש להעמידו על 100%, דהיינו על 7,578 שקל כפי שניתן לחיילים משוחררים העובדים בענפי החקלאות, הבניין והמלונאות.
 
יצוין כי המענק ניתן כתמריץ לכניסה ולהשתלבות בעבודה בתעשייה. זאת בנוסף לשכר החודשי המשולם על ידי המפעלים.
 
נשיא התאחדות התעשיינים הדגיש עוד, כי אין סיבה לקפח חייל משוחרר המופנה לעבודה בתעשייה המהווה עבודה יציבה וממושכת, לעומת חייל המופנה לעבודה בענפים אחרים. ברוש ציין, כי למרות שהאוצר הבטיח לתקן עיוות זה, תחת זאת הוא מבקש עתה לבטלו כליל, דבר הבא לידי ביטוי בנוסח הצעת חוק ההסדרים לשנת 2007.