ברוש מגיב לתוכנית: נתניהו ושטייניץ נגעו בנקודות הנכונות

יו"ר לשכת התאום של הארגונים הכלכליים מאמין כי ניתן לבצע את הרפורמות שהממשלה רוצה להוביל בתחום הנמלים והחשמל "אך יש לעשות זאת בשכל, במחשבה ותוך הידברות"


00:00 ,23.04.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

יו"ר לשכת התאום של הארגונים הכלכליים מאמין כי ניתן לבצע את הרפורמות שהממשלה רוצה להוביל בתחום הנמלים והחשמל "אך יש לעשות זאת בשכל, במחשבה ותוך הידברות"
 
שרגא ברוש, יו"ר לשכת התאום של הארגונים הכלכליים ונשיא התאחדות התעשיינים, ציין בתגובה להצגת התוכנית הכלכלית כי מדובר בעיקרי התוכנית הכלכלית "בלימה ותנופה" בלבד וכי הפרטים יגובשו, כפי שסוכם, תוך שבועיים שלושה עם המעסיקים וההסתדרות.
 
ברוש ציין, כי באופן כללי ניתן לומר כי כאשר רוה"מ ושר האוצר באים עם עיקרי תוכנית כלכלית שצריכה לנסות ולסייע ולהוציא את המשק מהמשבר, לחדש את הצמיחה מהר ככל הניתן ולהקטין את כמות הפיטורים – בהחלט ניתן לומר כי הם נגעו בנקודות הנכונות, כמו עידוד האשראי למשק ולמגזר העסקי, עידוד היצוא, הזרמת הון לבנקים ועוד.
 
יש לנו, אמר ברוש, תוכנית מאוד מסודרת ומפורטת אך צריך לתת את ההזדמנות ל"צלעות המשולש" לגבש את הפרטים, שכן הבעיות הם בפרטים ומה שחשוב הוא להבטיח את שרידותם של העסקים.
 
בהתייחסו לרפורמות המבניות שהוצגו ע"י נתניהו ושטייניץ, אמר ברוש, כי הוא בעד ייעול השירות הציבורי. במסגרת זו, צריך לקחת בחשבון שהנמל חייב לספק שירותים ברמה נאותה; מנהל מקרקע ישראל חייב להוציא תוכנית מהר, בזמן אמיתי ובלי בירוקרטיה. כן הדברים אמורים לגבי השקעה בתשתיות שבשל הבירוקרטיה הנוראית, לא הצליחו עד היום להוציא לפועל תוכניות השקעה בהיקף של 20 מיליארד שקל בתחומים של התפלות מים, רכבות, כבישים ועוד.
 
לדעת ברוש, ניתן להגיע להסכמות גם עם הוועדים כפי שהיה ברפורמה בנמלים בפברואר 2005. כן ניתן להגיע להסכמות גם עם ועדי עובדי חברת החשמל. לדעתו, יש לעשות שינויים בחברת חשמל שצריכה להתייעל, להיות זולה יותר, להיות אפקטיבית ולהגדיל את כמות החשמל שהיא מספקת.
 
במילים אחרות, אמר ברוש, כי ניתן לבצע את הרפורמות שהממשלה רוצה להוביל גם בתחום החשמל, גם בתחום הנמלים וגם בתחום מנהל מקרקעי ישראל, אך יש לעשות זאת בשכל, במחשבה רבה ותוך הידברות.