ברוש לשרי האוצר והתשתיות: לא נסכים להעלאת תעריפי המים לתעשייה

נשיא התאחדות התעשיינים מציין כי יש למזער את הפגיעה בסביבה העסקית בה פועלים המפעלים. מוחה על העלאת התעריפים לתעשייה בכ-42%


00:00 ,16.11.2009 מאת: מערכת פורט2פורט

נשיא התאחדות התעשיינים מציין כי יש למזער את הפגיעה בסביבה העסקית בה פועלים המפעלים. מוחה על העלאת התעריפים לתעשייה בכ-42%
 
שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים, פנה הבוקר במכתב לשר האוצר יובל שטטניץ ולשר התשתיות עוזי לנדאו בנושא העלאת תעריפי המים לתעשייה. ברוש כותב לשניים כי התעשיינים נדהמו לגלות כי בטיוטה המעודכנת של תעריפי המים לתאגידי המים והביוב, שפרסמה רשות המים, מוצע להעלות את תעריפי המים לתעשייה החל מינואר 2010 בכ-42% בהשוואה לתעריף לתעשייה כיום (4.46 שקל לקוב לעומת 3.14 שקל כיום).
 
ברוש מציין כי הצעה זו מנוגדת לחלוטין למתווה ההעלאה ההדרגתית של תעריפי המים לתעשייה שנקבע במסגרת עסקת החבילה: עלייה בשיעור של 4% בלבד בתעריפים בשנים 2009 ו-2010, ועלייה בשיעורים ניכרים יותר בהמשך התהליך.
 
מתווה מדורג זה נקבע על בסיס ההבנה שהשנים 2009 – 2010 תהיינה קשות למשק כולו ולתעשייה ולפיכך, יש למזער ככל הניתן פגיעה בסביבה העסקית בה פועלים המפעלים, ולמנוע גידול ניכר בעלויות שבשליטת הממשלה.
 
נוסח עסקת החבילה מזכיר אמנם שהתעריפים יהיו צמודים למחירי מקורות, אך השינוי כעת סותר לחלוטין את מהות ומטרת ההסכמה על עלייה מדורגת בשיעור מתון.
 
יצוין שלפי ההצעה המעודכנת, צפויים תעריפי המים לתעשייה להגיע ל-8.41 שקל לקוב בשנת 2014 – גידול של כ-170% בהשוואה לתעריף כיום. משמעות הצעת הרשות הינה תוספת עלות של כ-130 מיליון שקל לתעשייה כבר בשנת 2010, שצרכני מים רבים בתעשייה עדיין יתמודדו במהלכה עם נזקי המיתון. ההשלכות על מפעלי התעשייה המשתמשים במים כגורם ייצור עשויות להיות דרמטיות, עד כדי אי כדאיות כלכלית וסגירת חלק מקווי הייצור.
 
לפיכך, אבקשך לפעול לביטול הצעה זו ולהיצמד למתווה העלייה התעריפית המדויקת, עליו הוסכם בעסקת החבילה, ללא הצמדה למחירי מקורות.