ברוש למפלגות: אישור תקציב 2006 יבסס היציבות בשעה קשה זו

שרגא ברוש ליושבי ראש המפלגות: המצב מחייב העברה מיידית של תקציב המדינה לשנת 2006 - יפזר את ענני הערפל המרחפים מעל ראשי המגזר העסקי והמשקיעים הזרים ויבסס את היציבות


00:00 ,09.01.2006 מאת: מערכת פורט2פורט

שרגא ברוש ליושבי ראש המפלגות: המצב מחייב העברה מיידית של תקציב המדינה לשנת 2006 - יפזר את ענני הערפל המרחפים מעל ראשי המגזר העסקי והמשקיעים הזרים ויבסס את היציבות.
 
"על המפלגות בישראל והעומדים בראשן לנצל את האווירה המיוחדת שנוצרה בשל מחלתו של רוה"מ, לפעולה משותפת להעברה מיידית של תקציב המדינה לשנת 2006". כך טוען שרגא ברוש, נשיא התאחדות התעשיינים.
 
במכתב שהופנה אל יושבי ראש המפלגות מציין ברוש, כי אישור מיידי של תקציב 2006 יפזר את ענני הערפל המרחפים מעל ראשי המגזר העסקי והמשקיעים הזרים ויבסס את היציבות שהמשק כה זקוק לה בשעה קשה זו.
 
במכתב טוען ברוש, כי אישור התקציב ימנע פגיעה בצמיחה ופיטורים של עשרות אלפי עובדים במגזרי המשק השונים.
 
עוד טוען נשיא התאחדות התעשיינים במכתבו, כי אמנם התקציבים השוטפים יתנהלו על בסיס תקציב חודשי בשיעור 1 חלקי 12 מתקציב 2005, דבר שגם הוא עלול להיות בעייתי, אך את עיקר הבעייה רואה ברוש באישורם של פרוייקטים חדשים.
 
מדובר בתקציבי הרשאה להתחייב של משרדי הממשלה השונים, בהיקף כולל של כ- 60 מיליארד שקל, שניצולם יהא מותנה באישור חריג של פקידות האוצר. אמנם, מציין ברוש, כפי שהוא מתרשם, הנחה שר האוצר - מר אהוד אולמרט, את פקידות האוצר לגלות גמישות ונכונות, אך עדיין מדובר בהפעלת שיקול דעת של פקידים, שלא בהכרח תוביל לתוצאות המקוות.
 
ברוש מתריע במכתבו, כי דחייה באישור תקציבי ההרשאה להתחייב תוביל לעיכוב פרויקטים, תדחה קליטת עובדים מחד, ותוביל לפיטורי אחרים, מאידך. כאשר בסך הכול מדובר על כ- 36 אלף עובדים שמקור פרנסתם יעמוד בסכנה.
 
במכתבו מציין ברוש, כי בימים האחרונים, בהם נבצר מראש ממשלת ישראל - מר אריאל שרון למלא את תפקידו, משדרת המנהיגות הפוליטית, יציבות שלטונית וכלכלית וזאת בעיקר בשל האחריות שמגלות כל המפלגות והעומדים בראשן. וכי אין ספק שהמערכת הפוליטית ראויה לכל השבחים.